دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
۰ نفر

آزادی کامل شهر مهم و راهبردی حمص بعد از حدود ۵ سال از اشغال نیروهای تروریستی و شورشی باعث روحیه مضاعف ارتش سوریه شده و نیروهای سوری و مقاومت پیشروی‌های مهم و جدیدی در مقابل گروه‌های تروریستی داشته‌اند.

سوریه

ارتش سوريه در نبرد با داعش موفق شده سد الزلف و چاه‌هاي الرصيعي را آزاد كند و عناصر داعش را نيز در چندين منطقه در شرق حلب به عقب براند.

نيروهاي نظامي سوريه با همراهي نيروهاي مقاومت دور جديد حملات خود را از شهرك «المزيونه» واقع در شمال شرق حلب و جنوب فرودگاه نظامي «الجراح» آغاز كردند. به‌دنبال اين حملات نيروهاي مقاومت توانسته‌اند روستاي «الصمجليه» واقع در جنوب المزيونه و «كازيه الخزيم» واقع در بزرگراه منتهي به رقه را آزاد كند.

ارتش سوريه همچنين توانست منطقه موسوم به «المزارع الثالثه» را در جنوب المزيونه آزاد كند و به سمت ايستگاه قطار «تل حسن» پيشروي داشته باشد و اين ايستگاه را نيز آزاد كند.در جنوب صحراي سوريه نيز ارتش سوريه در شرق «السويداء» به پيشروي خود ادامه داد و توانست سد راهبردي «الزلف» را از داعش پس بگيرد. اين سد در فاصله 50كيلومتري ريف جنوب شرقي السويداء و 30كيلومتري مرز اردن قرار دارد. ارتش سوريه همچنين در اين منطقه موفق شده است كنترل همه چاه‌هاي «الرصيعي» واقع در جاده الزلف را به‌دست بگيرد.

  • عقب‌نشيني داعش از جنوب دمشق

همچنين عناصر داعش در راستاي اجراي توافق با دولت سوريه قرار است از مناطق تحت اشغال خود در جنوب دمشق خارج و عازم رقه و ديرالزور شوند. منابع محلي در جنوب دمشق نيز گزارش دادند كه عمليات خروج به‌زودي آغاز مي‌شود و عناصر داعش در مناطق تحت اشغال خود اعلام كردند كه نخستين گروه، طي يك هفته خارج خواهند شد.

در اواخر سال 2015 قرار بود كه داعش از اين منطقه خارج شود ولي اين توافق با شكست مواجه شد. داعش در مناطق جنوبي دمشق آگهي پخش و اعلام كرد كه هر كس تمايل به خروج دارد بايد در 3منطقه از اردوگاه «يرموك» و منطقه «العسالي» ثبت نام كند.

کد خبر 371037

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha