همشهری آنلاین: کارشناسان تغذیه عنوان می‌کنند با افزایش سن لازم است که تمام مواد مغذی بدن تامین شود.

رژیم غذایی دوره سالمندی را بشناسید

به گزارش خبرنگار مهر، آکادمی رژیم غذایی و تغذیه آمریکا به افراد سالمند توصیه می‌کند که مواد غذایی زیر را در رژیم غذایی‌شان لحاظ کنند:

- مصرف زیاد سبزی‌جات برگ‌دار سبز نظیر اسفناج و سبزی جات نارنجی نظیر هویج؛

- مصرف انواع پروتئین‌ها از جمله نخود، لوبیا و ماهی؛

- خوردن غلات کامل، نان و پاستا به میزان ۸۵ گرم در روز؛

- مصرف حداقل سه وعده محصولات لبنی غنی شده با ویتامین D نظیر شیر، پنیر و ماست؛

- انتخاب چربی‌های سالم مونو اشباع نشده و پلی اشباع نشده؛

- مصرف انواع متعادل مواد غذایی و انجام ورزش منظم.

کد خبر 370948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =