همشهری آنلاین: در ادامه همکاری‌های دفاعی-نظامی ایران و پاکستان، یک هیات عالی نظامی از دانشگاه عالی دفاع ملی ایران وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شد.

پاکستان

به گزارش ایرنا، سرپرستی این هیات هفت نفره را دریادار 'فریبرز قادر پناه' برعهده دارد و سرتیپ دوم 'حسن سلیمی' نیز از جمله اعضای عالی این هیات است.

هیات یاد شده تا روز سوم خرداد ماه میهمان دانشگاه دفاع ملی پاکستان در اسلام آباد خواهد بود. ملاقات با رئیس و هیات علمی دانشگاه دفاع ملی پاکستان و گفت و گو با هدف تقویت بیش از پیش همکاری دانشگاهی میان دو کشور از جمله تبادل دانشجو و استاد از جمله برنامه‌های سفر این هیات عالی نظامی ایران به پاکستان است.

دانشگاه دفاع ملی پاکستان متعلق به ارتش این کشور و از جمله دانشگاه‌های بین‌المللی است که دانشجویان زیادی از کشورهای مختلف از آسیایی، اروپایی، آمریکایی و آفریقایی در آن در درجات عالی مشغول تحصیل هستند.

دانشگاه عالی دفاع ملی نیز در افق چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران، دارای جایگاه برتر در میان دانشگاه‌های مشابه در منطقه است که با تکیه بر ارزش‌های اسلامی، عهده‌دار تعلیم نخبگان، سرآمدان، فرماندهان نظامی، انتظامی و مدیران عالی سازمان‌های غیرنظامی کشور و همچنین کشورهای دوست و مسلمان در عرصه‎های مختلف راهبردی است.

همکاری‌های نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان بطور منظم از جمله تبادل ناوگروه‌ها و انجام تمرین‌های مشترک بین دو کشور همسایه وجود دارد.

کد خبر 370855

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha