همشهری آنلاین: رزمایش روی نقشه مشترک آبخاکی دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس ارتش) صبح شنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۶ به مدت ۵ روز در محل این دانشگاه آغاز شد.

دافوس

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس آجا)، این تمرین تاکتیکی مشترک در راستای اجرای فعالیت های آموزشی این دانشگاه و با هدف آشنایی درک متقابل بین نیروهای سه گانه آجا و قرارگاه پدافند هوایی در حوزه طراحی، اجرا و هدایت آغاز شده است.

این رزمایش با حضور امیر سرتیپ دوم خلبان حمید محمد حسین جانشین دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا، اساتید و برخی از پیشکسوتان آغاز شده است.

در روز نخست برگزاری این رزمایش روی نقشه مشترک سرهنگ مصطفی جعفرنژاد رئیس دانشکده فرماندهی وستاد دافوس آجا گفت: رزمایش های آبخاکی یکی از پیچیده ترین رزمایش هاست که خطر این نوع تمرین ها بسیار بالاست.

وی در ادامه گفت:با توجه به دریا و راهیابی به آبهای آزاد در کشور، دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس آجا) بایستی از این ظرفیت پیش آمده نهایت بهره را در خصوص دریافت آموزشی هدفمند ببرند تا بتوانند در آینده در صورت نیاز از دانش خود در طراحی، اجرا و هدایت اینگونه از رزمایش ها استفاده کنند.

این رزمایش با تشکیل 18 گروه آموزشی دانشجویان و با نظارت استادن برجسته دافوس آجا در حال برگزاری است.

در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس)، آموزش پرسنل منتخب ارتش بمنظور مسوولیت پذیری در رده های میانی تیپ به بالا، یگان های همتراز آجا و سایر نیروهای مسلح(مقطع کارشناسی ارشد و کارشناس ارشد حرفه ای) در رشته های مدیریت دفاعی با چهار گرایش عملیاتی، شامل زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی و چهار گرایش پشتیبانی خدمات رزمی شامل اداری، پرسنلی، مالی، آماد و پشیتبانی، آموزش، جنگال و علوم سایبری انجام می گیرد.

سامانه فرماندهی، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، معاونت پژوهشی و تولید علم، پژوهشکده دفاع مقدس، مدیریت فصلنامه و مدیریت فاوا و ستاد و یگان پشتیبانی، از ساختارهای درون سازمانی این دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش هستند.

دافوس آجا در راستای ارتقاء سطح آموزش های علمی، عملی، میدانی و تقویت مبانی عقیدتی و سیاسی افسران ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و منتخبین نیروهای مسلح کشورهای دوست و همپیمان در رسته ها و تخصص های نظامی زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی با استفاده از اساتید مجرب، فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس اقدامات موثری انجام می دهد.

کد خبر 369867

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha