همشهری آنلاین: مرحله سوم رزمایش روی نقشه آبخاکی امروز در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس آجا) با تمرین هدایت عملیات، خروج از بندر، کسب برتری سه بعدی و اسکورت کاروان از سوی دانشجویان دوره های ۱۱ و۲۷ با اجرای شور دوم ستادی انجام شد.

رزمایش

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی لعل آسا در حاشیه برگزاری مرحله سوم آن در گفت و گو با خبرنگار دفاعی ایرنا، افزود: از بعدازظهر روز گذشته (دوشنبه 25 اردیبهشت) و پس از انجام شور اول ستادی، گروههای رزمی که در قالب تیم های نیروی رزمی و نیروی پیاده شونده فعالیت می کنند، شور دوم ستادی را اجرا کردند.

وی اظهار داشت: در این مرحله گروههای رزمی، ضمن ارائه معایب و محاسن شیوه های اجرای رزمایش بر اساس وظایف محوله به ارکان و عناصر تخصصی، راهکارها و پیشنهادات خود را برای انجام موفق رزمایش بیان کردند.

مدیر اجرایی برگزاری این رزمایش 5 روزه ضمن بیان این نکته که حضور دانشجویان میهمان از کشورهای دوست و همسایه در این رزمایش بسیار موثر است، گفت: گروههای رزمی مشترک آبخاکی، پس از تهیه طرح و صدور طرح های عملیاتی نمادین، نسبت به تبدیل طرح ها به دستور و ارائه بند مانور دستور عملیاتی اقدام کردند.

رزمایش روی نقشه مشترک آبخاکی دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس ارتش) که صبح روز شنبه 23 اردیبهشت 96 به مدت 5 روز در محل این دانشگاه آغاز شده تا فردا چهارشنبه ادامه خواهد داشت و اساتید و داوران تخصصی ،مراحل مختلف رزمایش را بررسی ومورد ارزیابی قرار می دهند.

این رزمایش با تشکیل 18 گروه آموزشی دانشجویان و با نظارت استادان برجسته دافوس آجا در حال برگزاری است.

در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس)، آموزش پرسنل منتخب ارتش بمنظور مسوولیت پذیری در رده های میانی تیپ به بالا، یگان های همتراز آجا و سایر نیروهای مسلح(مقطع کارشناسی ارشد و کارشناس ارشد حرفه ای) در رشته های مدیریت دفاعی با چهار گرایش عملیاتی، شامل زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی و چهار گرایش پشتیبانی خدمات رزمی شامل اداری، پرسنلی، مالی، آماد و پشیتبانی، آموزش، جنگال و علوم سایبری انجام می گیرد.

کد خبر 370290

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha