همشهری آنلاین: محققان دریافتند شیوه هورمون‌درمانی در زنان پس از سن یائسگی با ریسک بالای از بین رفتن شنوایی همراه است.

هورمون درمانی در زنان با خطر ناشنوایی همراه است

به گزارش خبرنگار مهر، مطالعات قبلی نشان داده‌اند یائسگی ممکن است موجب افزایش ریسک از بین رفتن شنوایی شود که احتمالا ناشی از کاهش میزان جریان استروژن در خون است و هورمون درمانی ممکن است با جایگزینی استروژن، روند کاهش شنوایی را کُند نماید.

محققان بیمارستان زنان بریگهام بوستون ارتباط بین وضعیت یائسگی، هورمون درمانی خوراکی و ریسک میزان از بین رفتن شنوایی را در ۸۰,۹۷۲ زن از سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۳ بررسی کردند.

در طول مدت مطالعه، ۲۳ درصد شرکت کنندگان دچار از دست دادن شنوایی شدند. محققان دریافتند هیچ ارتباط قابل توجهی بین وضعیت یائسگی و خطر از دست دادن شنوایی وجود نداشت.

آنها دریافتند استفاده از هورمون درمانی بعد از یائسگی با ریسک بالای ناشنوایی مرتبط بود و این خطر با افزایش طول مدت استفاده از این نوع درمان، افزایش می‌یابد.

کد خبر 369951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار