همشهری آنلاین: بشار اسد رئیس جمهوری سوریه گفت: آمریکا از واقعه شیمیایی شهرک خان شیخون در استان ادلب به عنوان بهانه‌ای برای مداخله نظامی در سوریه استفاده می‌کند.

 بشار اسد: واقعه خان شیخون بهانه جویی آمریکا برای مداخله نظامی در سوریه است

به گزارش ایرنا، بشار اسد در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «او.ان.ت» بلاروس که شامگاه پنجشنبه پخش شد، افزود که هیاهوی رسانه های غربی برای واقعه شیمیایی خان شیخون، تلاش برای سیاهنمایی دولت سوریه بود تا از آن برای مداخله نظامی آمریکا استفاده شود.

رئیس جمهوری سوریه تصریح کرد: دونالد ترامپ با صدور دستور حمله موشکی به سوریه که پس از واقعه شیمیایی خان شیخون رخ داد، تلاش کرد مسائل داخلی آمریکا را حل کند.

بشار اسد ادامه داد: به این ترتیب، رئیس جمهوری آمریکا که دولتی دچار مشکلات بی پایان از جمله در رابطه با رسانه ها و خبرنگاران دارد، تلاش می کند از طریق اجرای عملیات نظامی در سوریه، این گروه را آرام کند.

رئیس جمهوری سوریه اظهار کرد: هیاهوی تبلیغاتی ضدسوری - از سوی غرب و رسانه های غربی - در واقع گروه تروریستی داعش را در انظار بین المللی تبرئه می کند.

وی تاکید کرد: حمایت غرب از داعش به این معنی است که برپاکنندگان هیاهوی ضدسوری نشان می دهند، دولت سوریه و نه تروریست ها مردم این کشور را می کشند.

بشار اسد همچنین گفت: کشورهای غربی با انجام تحقیقات در باره حمله شیمیایی خان شیخون مخالفت کردند، در حالیکه ایران و روسیه پیشنهاد چنین اقدامی را داده بودند.

15 فرودین منابع وابسته به گروههای مسلح و تروریستی از انفجار شیمیایی در شهر خان شیخون در جنوب استان ادلب خبر دادند و همسو با آمریکا و چند کشور غربی ضدسوری دیگر بدون ارائه دلیل و مدرک، دمشق را متهم به ارتکاب این اقدام کردند.

رسانه ها به استناد منابع خبری ضددولتی سوریه، شمار قربانیان حادثه شیمیایی خان شیخون را 100 کشته و 400 زخمی اعلام کردند.

مقام های روس بارها خواستار انجام تحقیقات بین المللی در خان شیخون و الشعیرات شده و تاکید کرده اند سازمان منع تسلیحات شیمیایی باید عهده دار این ماموریت شود.

به گزارش ایرنا، ایران و روسیه همراه سوریه نیز از این سازمان در ژنو خواستند، کارشناسان خود را به خان شیخون و پایگاه الشعیرات اعزام کند که در نشست تصمیم گیری با رای مخالف غربی ها رد شد.

نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه نیز اعلام کرد که مسکو اسناد و شواهد انکارناپذیر توطئه آمیز بودن واقعه شیمیایی 15 فروردین ماه در شهرک خان شیخون را در اختیار دارد.

الکساندر لاورنتیف به تازگی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: شواهد انکارناپذیری در اختیار داریم که ثابت می کند حادثه خان شیخون یک دسیسه بود.

وی اظهار کرد: حادثه خان شیخون توطئه ای بود که توسط افراد و تشکیلات مخالف برقراری صلح و آرامش در سوریه برنامه ریزی و اجرا شد.

کد خبر 369709

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha