مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: منیزیم می‌تواند راهکار اصلی جلوگیری از قابل پیشگیری‌ترین علل ناتوانی در افراد میانسال و مسن باشد.

به گزارش مهر، شکستگی استخوان یکی از علل اصلی ناتوانی و بیماری بخصوص در بین جمعیت مسن است. به خوبی می‌دانیم که کلسیم و ویتامین D نقش مهمی در سلامت استخوان‌ها دارند. منیزیم یک ماده مغذی ضروری و ترکیب مهمی در استخوان است.

محققان دانشگاه‌های بریستول و فنلاند شرقی به مدت ۲۰ سال وضعیت ۲۲۴۵ مرد میانسال را تحت نظر داشتند. آنها دریافتند مردان دارای میزان پایین منیزیم در خون شان در معرض ریسک بالای شکستگی استخوان، بخصوص شکستگی استخوان لگن، قرار داشتند.

این ریسک در در مردانی که دارای میزان بالاتر منیزیم در خون‌شان بودند تا ۴۴ درصد کمتر بود. همچنین در طول مدت مطالعه، ۲۲ مردی که دارای میزان بسیار بالای منیزم (> ۲.۳ mg/dl) بودند اصلا دچار شکستگی استخوان نشدند.

به گفته محققان، اگرچه میزان وجود منیزیم در خون به مصرف منیزیم از طریق رژیم غذایی و آب بستگی دارد، اما ممکن است در مورد افراد مسن، افراد مبتلا به اختلالات گوارشی و افراد مصرف کننده برخی داروهای مشخص، کارساز نباشد. در مورد این افراد، افزایش مصرف مواد غذایی سرشار از منیزیم الزاما موجب افزایش سطح منیزیم خون نمی‌شود. تجویز مکمل‌های منیزیم می‌تواند شیوه ای برای جلوگیری از کاهش میزان پایین منیزیم خون و در نهایت سلامت استخوان‌ها باشد.

کد خبر 369632

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha