دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۶ - ۰۸:۳۷
۰ نفر

محمدجواد پاینده: این شاید حاصل جوانی امیر است و یا بزرگی شکست که او را ماه‌ها از فوتبال دور نگاه داشته و مربی ناکام همچنان نتوانسته به فوتبال بازگردد.

 پس از ناکامی قلعه‌نویی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، انتظار می‌رفت که وی فعالیت خودش را در رده باشگاهی از سر بگیرد و مذاکراتی در همین راستا صورت گرفت. قلعه‌نویی پیشنهادهایی از سوی چند باشگاه لیگ برتری از جمله پگاه و استقلال اهواز دریافت کرد.

همچنین برای حضور وی در استقلال و حتی صباباتری تلاش‌هایی صورت گرفت. از نگاه رسانه‌ها او حتی همین امروز هم گزینه جانشینی دایی در سایپای بحران‌زده به حساب می‌آید اما خودش همچنان مدعی است که تمایلی به پذیرفتن این پیشنهادها ندارد و شاید موانعی سر راهش وجود داشته که امکان بازگشت وی به دنیای مربیگری را فراهم نساخته است.

امیر در فوتبال ایران به هیچ تیمی همچون استقلال احساس تعلق نمی‌کند اما با اوضاع فعلی این مجموعه، شرایط را برای بازگشت مهیا نمی‌بیند. بهترین فرصت برای بازگشت قلعه‌نویی زمانی بود که مسئولان این باشگاه به طور کامل از موفقیت حجازی ناامید شدند و البته میان 2 گزینه مورد نظر، فیروز کریمی را به امیر ترجیح دادند.

 فیروز از این جهت نسبت به قلعه‌نویی ترجیح داده شد که حضور وی ملزم به خروج حجازی از استقلال نبود و فتح‌الله‌زاده در همین راستا به راحتی از کنار نام امیر عبور کرد. هرچند حضور فیروز در استقلال فعلاً معلق به نظر می‌رسد اما شرایط برای بازگشت قلعه‌نویی هم فراهم نیست‌. افت‌وخیز استقلال در لیگ کماکان غیرقابل پیش‌بینی به نظر می‌رسد خصوصاً با توجه به موفقیت حجازی سکونشین در هفته‌های اخیر. در این وضعیت طبیعتا حضور قلعه‌نویی در استقلال منتفی است.

 پگاه، جانشین جهانپور را هفته‌ها پیش انتخاب کرد، صبا همچنان به همراه ضیایی موفق است، ‌استقلال اهواز فعلاً در کنار کریمی‌، مجید جلالی را نیز به خدمت گرفته و ظاهراً به صورت همزمان دو سرمربی دارد و این در حالی است که مسئولان سایپا همچنان از دایی حمایت می‌کنند.

به این شکل همه درها به روی قلعه‌نویی بسته شد و حالا چاره‌ای به جز امیدواری به چند پیشنهاد خارجی باقی نمی‌ماند.همچنین قلعه‌نویی بازگشت به فوتبال باشگاهی پس از ناکامی در رده ملی را خوشایند نمی‌بیند. فضای متفاوت یک باشگاه خارجی اما شرایط دیگری خواهد داشت. قلعه‌نویی با جمع‌بندی این شرایط اگر شانس پذیرفتن هدایت یک تیم خارجی را پیدا کند، با آغوش باز از این پیشنهاد استقبال خواهد کرد.

اخباری در خصوص تمایل باشگاه الریان به جذب وی منتشر شد که البته مسئولان باشگاه قطری این خبر را تکذیب کردند. قلعه‌نویی هم تاکید کرد که از چنین پیشنهادی بی‌خبر است. اظهارات اخیر امیر اما حکایت از وقوع مذاکرات با یک باشگاه خارجی دیگر دارد.

 قلعه‌نویی مذاکره با یک باشگاه خارجی و البته غیرعربی را تأیید کرد اما تا پیش از جدی‌تر شدن مذاکرات در این خصوص ترجیح داد اشاره‌ای به جزئیات بیشتر نکند.آخرین پیشنهاد از یک باشگاه سرشناس آسیایی به دست قلعه‌نویی رسیده و البته طبق گفته‌های خودش این باشگاه از تیم‌های عربی حوزه خلیج‌فارس نیست.

 تیم سرشناس و پرافتخاری است که در میان همه باشگاه‌های فوتبال کشورهای آسیای میانه از شهرت و سابقه بیشتری برخوردار است.پاختاکور تاشکند، قهرمان همیشگی لیگ باشگاه‌های ازبکستان به جذب سرمربی سابق تیم‌ملی ایران تمایل نشان داده است. راوشان حیدراف، مربی باسابقه و پرافتخار فوتبال ازبکستان در حال حاضر هدایت این تیم را بر عهده دارد و تا 4 هفته دیگر ششمین قهرمانی پیاپی تیمش در لیگ باشگاه‌های ازبکستان را رقم خواهد زد.

 پاختاکور با مجموع 72 امتیاز در پایان هفته بیست و ششم، قهرمان مقتدر لیگ ازبکستان به حساب، می‌آید و طبیعتاً با توجه به این نتایج، سرمربی این تیم در آستانه برکناری قرار ندارد اما حضور حیدراف در تیم‌ملی ازبکستان، قلعه‌نویی را به این شانس بزرگ نزدیک خواهد کرد.

مسئولان فدراسیون فوتبال ازبکستان برای حضوری قدرتمندانه در مرحله مقدماتی رقابت‌های جام جهانی قصد دارند از وجود حیدراف در تیم ملی استفاده کنند و با جدایی وی از پاختاکور، قلعه‌نویی گزینه مناسبی برای هدایت قهرمان لیگ ازبکستان در رقابت‌های فصل آینده و همچنین لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود.

 ازبک‌ها سابقه تقابل با قلعه‌نویی را در رقابت‌های جام ملت‌ها داشته‌اند و از طریق یک واسطه شناخت بیشتری نسبت به وی پیدا کرده‌اند. آنها معتقدند سرمربی تیم پرستاره ایران طبیعتاً شایستگی حضور روی نیمکت پرافتخارترین باشگاه ازبکستان را دارد.

 همچنین ورود نام قلعه‌نویی به جمع نامزدهای نهایی عنوان بهترین مربی سال آسیا، امتیاز دیگری برای وی به حساب می‌آید.تداوم خوش شانسی‌های امیر که از قهرمانی با استقلال آغاز شد و تا نشستن روی نیمکت تیم ملی و حضور میان بهترین مربیان سال آسیا پیش رفت، او را به موقعیت مناسبی در یکی از باشگاه‌های موفق و مطرح فوتبال آسیا نزدیک می‌کند.

قلعه‌نویی که همچنان به نام باشگاه مورد نظر اشاره‌ای ندارد در این خصوص می‌گوید: از یک تیم خارجی پیشنهاد دارم که از کشورهای حوزه خلیج‌فارس نیست. هنوز چیزی قطعی نشده و نمی‌توانم در این مورد حرف بزنم. به هر حال اگر مذاکرات خوب پیش برود احتمال دارد که خارج از ایران مربیگری کنم.

 امیر در آستانه موقعیت مناسبی قرار گرفته و طبیعتاً تحقق چنین اتفاقی را آرزو می‌کند اما همه چیز به اتفاقات و نوع پیشرفت مذاکرات در طول روزهای آینده بستگی دارد. قلعه‌نویی در انتظار توافق نهایی است تا برای امضای قرارداد راهی ازبکستان شود و بازگشت به فوتبال را در تاشکند و باشگاه پاختاکور (پنبه‌کاران) جشن بگیرد.

کد خبر 36955

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز