کریم اعظمی: امیر قلعه‌نویی طاقت نیاورد که در فاصله 6 ماه مانده به حضور در پاختاکور ازبکستان بیکار بماند و پیشنهاد مالی مس کرمان آنقدر قابل توجه بود تا او به این تیم برود.

 البته قلعه‌نویی معتقد است که مسائل مالی نقش چندانی در رفتنش به کرمان نداشته‌ است. امیر در شرایطی به مس رفته که همچنان امیدوار است به تیم ملی برگردد، به همین دلیل بندی در قرارداد وجود دارد که او می‌تواند در صورت پیشنهاد داشتن از تیم ملی، مس کرمان را ترک کند.

  •  در حالی هدایت مس کرمان را بر عهده گرفتید که 2 هفته پیش به آنها جواب رد دادید.

 این مسائل در فوتبال پیش می‌آید و قرار نیست که همیشه در همان بار اول، مذاکرات به نتیجه برسد.

  •  ولی به نظر می‌رسد که شما در انتظار پیشنهاد تیم ملی بودید.

 اتفاقاً الان شرایط بهتر بود که برای رسیدن به تیم ملی، پیشنهادی را قبول نکنم ولی این موضوع نقشی در جواب منفی من نداشت. در ضمن پیشنهاد پاختاکور هم مطرح بود و باید به ازبکستان می‌رفتم.

  •  می‌گویند از لحاظ مالی مبلغ قابل توجهی از مس گرفته‌اید.

 من یک قرارداد معمولی امضا کردم و این مطلب صحت ندارد.

  •  با چه هدفی مس را انتخاب کردید؟

تیم در حال حاضر در رده پانزدهم است و با تیم آخر جدول 3 امتیاز فاصله دارد. اعتقاد دارم که جایگاه واقعی مس اینجا نیست و باید شرایط این تیم را عوض کنیم. هدف اصلی ما این است که مس در لیگ برتر بماند.

  •  به نظر شما خطر سقوط مس را تهدید می‌کند؟

 4، 5 تیم انتهای جدول شرایط سختی دارند. کار کردن در چنین وضعیتی سخت است ولی در تیم ملی، استقلال و استقلال اهواز با مشکلات زیادی مواجه بودم و دوست دارم کارهای سخت انجام بدهم.

  • چند دستیار با خودتان به کرمان می‌برید؟

مربیانی مثل محمدی و نخعی در مس حضور دارند و من هم روی نفراتی چون حمید بابازاده، مارکار آقاجانیان، هومن افاضلی و امید طیری نظر دارم. من به مس نرفتم که فقط پول بگیرم بلکه می‌خواهم در این باشگاه هم ساختارسازی کنم.

  •  ولی در 5 ماه نمی‌توان ساختارسازی کرد.

 امکانات باشگاه مس خوب است و می‌توان برنامه ساختارسازی را در آنجا پیاده کرد.

  •  بازیکن جدیدی به تیم اضافه می‌شود؟

بله در خط حمله و هافبک دفاعی احتیاج به جذب بازیکن داریم.

  • بحث پیوستن شما به پاختاکور به کجا رسید؟

قرار است برنامه‌ای تنظیم کنم و برای آنها بفرستم تا همه چیز مشخص شود. به احتمال فراوان از خردادماه به ازبکستان می‌روم.

  • گویا از اتفاقاتی که در تیم ملی برای شما افتاد، هنوز هم ناراحت هستید.

 چرا ناراحت نباشم؟ در کجای دنیا سراغ دارید که با یک مربی چنین رفتاری صورت بگیرد. در 18 بازی فقط یک باخت آوردم آن هم در ضربات پنالتی ولی در نهایت دیدید که آقایان چه رفتاری انجام دادند.

  •  نظر شما در خصوص حضور آرتور جورج در تیم ملی چیست؟

در برنامه 90 نظرسنجی که صورت گرفت خیلی چیزها را نشان داد. نمی‌دانم آقایان با چه استدلالی می‌خواهند جورج را به ایران بیاورند. بعضی مواقع تصمیماتی گرفته می‌شود که واقعاً عقلانی نیست.

 آقایان از کار من ایراد گرفتند ولی دستیارم را فعلاً به عنوان مربی تیم ملی انتخاب کردند، سئوال من این است که اگر کار من ایراد داشت، پس چرا از کادر قبلی استفاده کردند؟ این نشان می‌دهد که با امیر قلعه‌نویی عناد دارند و کنار گذاشتن من ربطی به مسائل فنی نداشت.

  • شما همچنان کمیته انتقالی را دلیل اصلی به وجود آمدن این اتفاقات می‌دانید؟

 بله، آقای صفایی گفت که می‌توانیم تو را بهترین مربی آسیا کنیم و من هم در جواب او گفتم که چرا چنین برخوردی را با من انجام می‌دهند؟ دوست داشتم به کارم ادامه بدهم نه اینکه بهترین مربی آسیا شوم. من سالم کار کردم و به این حال و روز افتادم و دلیل کنار رفتنم حمایت از داریوش مصطفوی در یک برنامه بود.

  •  مثل اینکه از ابراهیم‌زاده دلخور هستید؟

توقع داشتم که او پس از رفتن به تیم ملی تماسی با من می‌گرفت، البته حالا دیگر ناراحت نیستم.

کد خبر 40724

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز