مقام‌های رژیم صهیونیستی شاید هیچ وقت فکرش را نمی‌کردند که اعتصاب غذای سراسری زندانیان فلسطینی برایشان تبدیل به یک بحران جهانی شود.

فلسطین

با ترس از پيامدهاي اين حركت هماهنگ و منسجم، رسانه‌هاي اين رژيم با انتشار فيلمي مدعي غذا خوردن مروان برغوثي، رهبر اين حركت از فرماندهان محبوب فلسطين در زندان شدند. 22روز است كه با شروع اعتصاب اين رهبر فتح در زندان حدود هزار و ۵۰۰ نفر از اسراي فلسطيني در اعتراض به شكنجه زندانيان، رفتار نامناسب و سياست‌هاي رژيم صهيونيستي دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي با انتشار اين فيلم كه تاريخ تصويربرداري آن مشخص نيست مدعي شدند كه رهبر اين حركت در سلول انفرادي خود شكلات و شيريني مي‌خورد. مقام‌هاي فلسطيني اما با جعلي خواندن اين ويدئو تأكيد كرده‌اند كه اين اقدام از سوي رژيم صهيونيستي براي زيرسؤال بردن و كم‌رنگ كردن اعتصاب غذاي اسراي فلسطيني صورت گرفته است.

اين اعتراض هماهنگ باعث جلب توجه رسانه‌هاي جهان و اعتراض سازمان‌هاي حقوق بشري به رژيم صهيونيستي شده است. اعتصاب غذاي زندانيان سياسي باعث شده تا بار ديگر اعتراض‌هاي مردمي در سرزمين‌هاي اشغالي اوج بگيرد. همچنين در بيرون از زندان هم گروهي از فلسطيني‌ها در همبستگي با اين زندانيان اقدام به اعتصاب غذا كرده‌اند؛ مسئله‌اي كه تاكنون كشته شدن حداقل يك نفر را به‌دنبال داشته است.

اين اعتصاب غذا از «روز زندانيان فلسطين» شروع شد و با وجود فرستاده شدن اسراي فلسطيني به سلول‌هاي انفرادي و افزايش خشونت زندان‌بان‌ها اين اسرا از خوردن غذا امتناع كرده‌اند. به‌گفته گروه‌هاي مدافع حقوق زندانيان فلسطيني، تا پايان سال گذشته ميلادي حدود ۷ هزار فلسطيني در زندان‌هاي رژيم صهيونيستي در بازداشت بوده‌اند.

  • نشانه رفتن برغوثي

مروان برغوثي، كه از سوي رژيم صهيونيستي به حبس ابد محكوم شده در ميان فلسطيني‌ها طرفداران زيادي دارد و نام او هميشه به‌عنوان جانشين محمود عباس، ۸۲ ساله مطرح است.فلسطيني‌ها مي‌گويند مقام‌هاي رژيم صهيونيستي با دانستن اين محبوبيت قصد جان برغوثي را كرده‌اند و قصد دارند به شكلي به او در زندان صدمه برسانند.

با رهبري حركت مدني اعتصاب غذا به همين‌خاطر تلاش براي خدشه‌دار كردن چهره او در دستور كار اسرائيل قرار گرفته است. وزير امنيت رژيم صهيونيستي همچنين دستوراتي به اداره زندان‌ها جهت تشديد مجازات‌ها عليه زنداني‌هاي فلسطيني داده و گفته مي‌شود اين رژيم قصد دارد با رسيدن اعتصاب غذاي زندانيان به نقطه خطرناك اقدام به تغذيه اجباري آنها كند. تغذيه اجباري كه از راه بيني صورت مي‌گيرد بسيار دردناك است و خود يك شكنجه به‌حساب مي‌آيد. ادامه اعتصاب و آسيب به زندانيان اما رژيم صهيونيستي را در تنگناي سخت بين‌المللي قرار مي‌دهد.

  • واكنش عجيب به منشور جديد حماس

بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي منشور جديد سياسي حماس را سندي «سراسر نفرت و انزجار» دانست و آن را در مقابل دوربين‌ها پاره كرد. نتانياهو با اين حركت مدعي شده كه حماس با اين منشور جديد سياسي سعي در فريب جهانيان دارد.

کد خبر 369381

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha