همشهری آنلاین: برنده‌ بزرگ رقابت‌های هفته ۳۲ بوندس‌لیگای آلمان تیم آر.‌بی‌. لایپزیگ بود که با پیروزی بر هرتا برلین مجوز حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا در فصل آتی را گرفت. دورتموند نیز به رده سوم ارتقا یافت.

R.B. Leipzig
  • اف ث کلن ۴ - وردر برمن ۳

پیکارهای هفته ۳۲ بوندس‌لیگا شامگاه جمعه (۵ مه / ۱۵ اردیبهشت) با دیدار اف ث کلن مقابل وردر برمن آغاز شد که هر دو به حضور در رقابت‌های اروپایی فصل آتی امید بسته‌اند. سفید‌پوش‌های کلن در این دیدار پرهیجان با نتیجه ۴ بر ۳ پیروز شدند و خود را به رده‌ ششم جدول رساندند. مودسته، مهاجم کلن با زدن دو گل از چهار گل تیمش سهم مهمی در پیروزی کلنی‌ها داشت.

  • هرتا برلین یک - آر. بی. لایپزیگ ۴

برنده‌ بزرگ هفته ۳۲ بوندس‌لیگا بدون شک تیم آ. بی‌. لایزپیگ بود که با پیروزی ۴ بر یک مقابل هرتا برلین، آن هم در خانه حریف توانست مجوز حضور در لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا در فصل آتی را به دست آورد. این موفقیت به ویژه به این خاطر چشمگیر است که لایپزیگ در فصل جاری نخستین حضور خود در لیگ دسته اول فوتبال آلمان را تجربه می‌کند. لایپزیگ با ۶۶ امتیاز پس از بایرن مونیخ در رده دوم جدول جای گرفته است.

  • بوروسیا دورتموند ۲ - هوفن‌هایم یک

حساس‌ترین دیدار هفته ۳۲ بوندس‌لیگا بعدازظهر شنبه میان بوروسیا دورتموند و هوفن‌هایم برگزار شد که پیش از این بازی به ترتیب در رده‌های چهارم و سوم قرار داشتند. زردپوش‌های دورتموند با پیروزی ۲ بر یک در این مصاف توانستند از رقیب مستقیم خود پیشی بگیرند و به رده‌ سوم جدول ارتقا یابند. مارکو رویس در دقیقه چهارم بازی نخستین گل دورتموند را به ثمر رساند.

زردپوش‌های دورتموند در دقیقه ۸۲ توسط اوبامیانگ به دومین گل خود دست یافتند. کراماریچ، بازیکن هوفن‌هایم با تک‌ گل خود در دقیقه ۸۷ از نقطه پنالتی نتوانست جلوی شکست تیمش را بگیرد. دورتموندی‌ها با این موفقیت اکنون شانس بزرگی برای حضور مستقیم در رقابت‌هاي لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا در فصل آتی دارند.

  • بایرن مونیخ یک - دارمشتات صفر

بایرن مونیخ که در هفته گذشته توانسته بود زودهنگام به قهرمانی بوندس‌لیگا دست یابد، در هفته ۳۲ میزبان دارمشتات بود. سرخ‌پوش‌های بایرن مونیخ این دیدار را با تک گل خوآن برنات با نتیجه یک بر صفر به پایان بردند. سقوط دارمشتات به لیگ دسته دوم آلمان با این نکامی قطعی شده است.

  • آینتراخت فرانکفورت صفر - ولفسبورگ ۲

ولفسبورگ نیز از تیم‌های موفق هفته‌ بود. سبزپوش‌های ولفسبورگ با پیروزی ۲ بر صفر مقابل میزبان قدرتمند خود، آینتراخت فرانکفورت سه امتیاز مهم به دست آوردند و به فاصله‌ خود به رده‌های پایین جدول اندکی افزودند.

  • اینگولشتات یک - بایر لورکوزن یک

بایر لورکوزن که در فصل جاری درخشش چندانی نداشته، اين هفته مهمان اینگولشتات بود. مصاف دو تیم پس از ۹۰ دقیقه تلاش و دوندگی با تساوی یک بر یک به پایان رسید. لورکوزن و اینگولشتات در حال حاضر به ترتیب در رده‌های دوازدهم و هفدهم جدول جای دارند.

  • بوروسیا مونشن‌گلادباخ یک - آگسبورگ یک

مصاف بوروسیا مونشن‌گلادباخ و آگسبورگ نیز از دیدارهای هفته ۳۲ بود که با تساوی به پایان رسید. بازیکنان آگسبورگ در این دیدار چهره‌ای منسجم و جنگنده از خود نشان دادند و در دقیقه ۵۷ توسط فینبوگاسون از میزبان خود جلو افتادند. مونشن‌گلادباخ به ویژه در دقایق پایانی بازی تلاش بیشتری از خود نشان داد و در واپسین لحظات توانست توسط "هان" به تساوی دست یافته و یک امتیاز حفظ کند.

  • هامبورگ صفر - ماینتس صفر

در نخستین دیدار باقیمانده هفته که بعد از ظهر یکشنبه انجام گرفت، تیم‌های هامبورگ و ماینتس به مصاف هم رفتند. ۵۴ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه هامبورگ شاهد دیداری کم‌هیجان و نه چندان دلچسب بودند که پس از ۹۰ دقیقه دوندگی با تساوی بدون گل خاتمه یافت. ماینتس و هامبورگ هر دو ۳۴ امتیاز دارند و رده‌های ۱۵ و ۱۶ جدول را به خود اختصاص داده‌اند.

  • فرایبورگ ۲ - شالکه صفر

مسابقات هفته ۳۲ یکشنبه ‌شب (۷ مه / ۱۷ اردیبهشت) با دیدار فرایبورگ مقابل شالکه خاتمه یافت. فرایبورگ که علی‌رغم برخورداری از بودجه‌ای نسبتا کم توانسته است در فصل جاری خوش بدرخشد، با نتیجه ۲ بر صفر از سد شالکه گذشت و خود را به رده پنجم جدول رساند. فرایبورگ با این موفقیت شانس حضور در رقابت‌های فصل آتی لیگ اروپا را حفظ کرده است. نیدرلشنر، مهاجم فرایبورگ با زدن دو گل چهره برتر میدان بود.

 

کد خبر 369323

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha