همشهری آنلاین: سرخ‌پوش‌های مونیخ با پیروزی ۶ بر صفر مقابل ولفسبورگ توانستند برای ۲۷مین بار عنوان قهرمانی لیگ دسته اول فوتبال آلمان را کسب کنند.

Bayern
  • بایر لورکوزن یک - شالکه ۴

پیکارهای هفته ۳۱ بوندس‌لیگا شامگاه جمعه (۲۸ آوریل/ ۸ ارديبهشت) با دیدار بایر لورکوزن مقابل شالکه برگزار شد. بازیکنان شالکه در این مصاف چهره‌ای مقتدارانه از خود به نمایش گذاشتند و چهار بار دروازه میزبان خود را باز کردند.

  • ولفسبورگ صفر - بایرن مونیخ ۶

بایرن مونیخ که در دو هفته گذشته امید قهرمانی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا و جام حذفی آلمان را از دست داده بود، توانست شامگاه شنبه ۶ بر صفر بر ولفسبورگ پیروز شود و سه هفته مانده به پایان فصل جاری برای پنجمین بار پیاپی عنوان قهرمانی بوندس‌لیگا را به دست آورد. این، در مجموع بیست و هفتمین عنوان قهرمانی برای بایرن مونیخ در رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال آلمان محسوب می‌شود.

سرخ‌پوش‌های مونیخ در دیدار با ولفسبورگ اقتدار خود را تمام و کمال به نمایش گذاشتند و در هر نیمه سه بار دروازه تیم میزبان را باز کردند. گل‌های مونیخ در نیمه نخست را داوید آلبا (دقیقه ۱۹) و روبرت لواندوسکی (۳۶ و ۴۵) به ثمر رساندند. سه گل رکوردار قهرمانی بوندس‌لیگا در نیمه دوم نیز توسط روبن (دقیقه ۶۶)، مولر (۸۰) و کیمیش (دقیقه ۸۵) به ثمر رسید.

پس از پایان بازی بازیکنان بایرن لباس‌هایی را به تن کردند که اثر دستی به رنگ سفید را نشان می‌دهد. این دست به نشانه ۵ بار قهرمانی پیاپی بایرن مونیخ در بوندس‌لیگا است.

قهرمانی بوندس‌لیگا تنها عنوان مهمی است که کارلو آنچلوتی، سرمربی ایتالیایی بایرن مونیخ در پایان فصل جاری برای این باشگاه به ارمغان آورده است. قرارداد این سرمربی صاحب‌نام با بایرن مونیخ تا سال ۲۰۱۹ معتبر است.

  • وردر برمن ۲ - هرتا برلین صفر

بلندپروازی وردر برمن همچنان ادامه دارد. سبزپوش‌های برمن که در هفته ۳۱ بوندس‌لیگا میزبان هرتا برلین بودند، روز شنبه با نتیجه ۲ بر صفر از سد حریف خود گذشتند و گامی مهم در راه حضور در رقابت‌های فصل آتی باشگاه‌های اروپا برداشتند. برمن به ویژه در نیمه نخست این دیدار تیم برتر میدان بود و در عرض یک ربع اول توانست ۲ بار دروازه‌ پایتخت‌نشین‌ها را باز کند.

ماکس کروزه، مهاجم وردر برمن یکی از چهره‌های درخشان میدان بود، او نخستین گل تیمش را ساخت و خود نیز دومین گل برمن مقابل هرتا برلین را به ثمر رساند.

  • ماینتس یک - بوروسیا مونشن‌گلادباخ ۲

بوروسیا مونشن‌گلادباخ موفق شد در هفته ۳۱ بوندس‌لیگا به ناکامی‌های هفته‌های اخیر پایان دهد و در پیکار مقابل میزبان خود، ماینتس پیروز میدان را ترک کند. سبزپوش‌های مونشن‌گلادباخ به ویژه از لحاظ استفاده از موقعیت‌های به‌ دست‌ آمده کارآیی بیشتری از خود نشان دادند. گل‌های مونش‌گلادباخ توسط اشتیندل و شولتز در دقایق ۳۱ و ۴۶ به ثمر رسید. تک ‌گل ماینتس را نیز موتو یک دقیقه مانده به پایان بازی به ثمر رساند.

  • بوروسیا دورتموند صفر - اف ث کلن صفر

بوروسیا دورتموند که چند روز پیش با پیروزی بر بایرن مونیخ به فینال جام حذفی آلمان راه یافته بود، اين هفته میزبان اف ث کلن بود. زردپوش‌های دورتموند در این دیدار از هر لحاظ از مهمان خود برتر بود، اما تاکتیک دفاعی و انسجام حریف سبب شد که تلاش‌های دورتموند برای باز کردن دروازه کلن بی‌حاصل بماند و پیکار دو تیم پس از ۹۰ دقیقه با تساوی بدون گل خاتمه یابد.

  • آر بی لایپزیگ صفر - اینگولشتات صفر

مصاف آر بی لایپزیگ و اینگولشتات نیز از دیدارهایي بود که پس از ۹۰ دقیقه تلاش و دوندگی با تساوی صفر بر صفر به پایان رسید. سفیدپوش‌های لایپزیگ که تعقیب‌کننده شماره یک بایرن مونیخ محسوب می‌شوند، علی‌رغم برخورداری از موقعیت‌های گلزنی نتوانستند دروازه مهمان را باز کنند. داور در این دیدار نسبتا خشن ۷ کارت زرد و یک کارت قرمز به بازیکنان دو تیم نشان داد.

  • دارمشتات ۳ - فرایبورگ صفر

دارمشتات نیز از تیم‌های موفق هفته ۳۱ بوندس‌لیگا بود. آبی‌پوش‌های دارمشتات با پیروزی ۳ بر صفر در خانه خود مقابل فرایبورگ سه امتیاز به دست آورند. دارمشتات البته علی‌رغم این موفقیت همچنان در قعر جدول به سر می‌برد و خطر سقوط به لیگ دسته دوم این تیم را تهدید می‌کند.

 

  • دیدارهای روز يكشنبه

دیدارهای باقیمانده هفته ۳۱ بوندس‌لیگا عصر یکشنبه با انجام دو دیدار به پایان ‌رسيد که طی آن آگسبورگ میزبان هامبورگ بود كه موفق شد اين تيم را با چهار گل درهم بكوبد و هوفن‌هایم نیز در خانه خود به مصاف آینتراخت فرانکفورت رفت و با يك گل از سد اين تيم گذشت.

 

کد خبر 368594

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha