شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نورالدین بدوی، وزیر کشور الجزایر اعلام کرد جبهه آزادی‌بخش ملی (حزب حاکم در این کشور) با کسب ۱۴۶ کرسی در صدر نتایج انتخابات پارلمانی الجزایر قرار گرفت و پس از آن تجمع ملی و جنبش جامعه صلح قرار گرفتند.

 نورالدین بدوی، وزیر کشور الجزایر در کنفرانسی مطبوعاتی برای اعلام نتایج انتخابات پارلمانی این کشور با اشاره به این‌که هیچ‌گونه اقدام غیر قانونی در این انتخابات رخ نداد و رای‌گیری در شرایطی بسیار خوب و فضایی دوستانه برگزار شد، اعلام کرد: طبق نتایج رسمی در این انتخابات حزب آزادی‌بخش ملی که ریاست آن را عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهور الجزایر برعهده دارد با کسب ۱۴۶ کرسی از مجموع ۴۶۲ کرسی در صدر قرار گرفت و پس از آن حزب تجمع ملی دموکرات با ۹۷ کرسی و جنبش جامعه صلح با ۳۳ کرسی قرار گرفتند.

بدوي افزود:‌ همچنین نتایج سایر لیست‌ها و احزاب این‌گونه بود؛ تجمع امید الجزایر ۱۹ کرسی، جبهه المستقبل ۱۴ کرسی، حزب کارگر ۱۱ کرسی که سه کرسی به زنان تعلق گرفت،‌ تجمع فرهنگ و دموکراسی ۹ کرسی، تجمع ملی جمهوری‌خواه هشت کرسی، جنبش توافق ملی چهار کرسی، حزب کرامت سه کرسی و حزب جوانان دو کرسی کسب کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکای نیوز عربی،باقی کرسی‌ها میان احزاب کوچک دیگر پخش شد.

وزیر کشور الجزایر تعداد لیست‌های نهایی شرکت کرده در این انتخابات را ۹۳۸ لیست و تعداد کل کاندیداها را ۱۱ هزار و ۳۱۵ تن اعلام کرد.

بدوی در ادامه حضور زنان در لیست‌های انتخاباتی را بسیار چشمگیر توصیف کرد.

وزیر کشور الجزایر با اشاره به این‌که نتایج اکنون موقت است و ممکن است که این نتایج مورد اعتراض‌هايی قرار گیرند، اظهار داشت:‌ نتایج نهایی انتخابات پارلمانی به زودی از سوی شورای قانون اساسی اعلام خواهد شد.

او در ادامه میزان مشارکت مردم الجزایر در این انتخابات را ۳۸.۲۵ درصد اعلام کرد.

کد خبر 369035

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha