شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کمیپن انتخاباتی امانوئل ماکرون، نامزد پیشروی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد،‌ هدف یک "هک بزرگ کامپیوتری" قرار گرفته و باعث شده تا ایمیل‌های کمپین تا یک روز و نیم پیش از برگزاری انتخابات افشا شود.

 امانوئل ماکرون، کاندیدای میانه‌روی انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه براساس نظرسنجی‌ها از مارین لوپن، کاندیدای راست افراطی جلوتر است.

کمپین انتخاباتی ریاست‌جمهوری ماکرون در بیانیه‌ای اعلام کرد، حدود ۹ گیگابابت از داده‌های کامپیوتری این نامزد انتخاباتی توسط کاربری به نام "EMILEAKS " به یک سایت تبادل اطلاعات موسوم به "Pastebin" ارائه شده که اجازه می‌دهد تا افرادی ناشناس این ایمیل‌ها را ارسال کنند.

جنبش سیاسی ماکرون موسوم به "En Marche" با تایید خبر انجام این هک اعلام کرد: اسناد افشا شده نشان می‌دهند که یکسری عملکردهای عادی کمپین انتخاباتی هک شده است. این مساله قابل تحمل نیست.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز،کمیسیون انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، پس از آن‌که این هک انجام شد، اواخر امروز شنبه 16 ارديبهشت قرار است نشستی برگزار شود.

این کمیسیون همچنین به رسانه‌ها تاکید کرد تا درباره انتشار جزئیات مربوط به ایمیل‌های این کمپین انتخاباتی هوشیار باشند و اعلام کرد انتشار چنین ایمیل‌هایی جزو مصادیق جرم است.

براساس نظرسنجی‌های اخیر، ماکرون می‌تواند در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه رقیب خود از راست افراطی را ببرد.

تیم انتخاباتی ماکرون در گذشته درباره تلاش‌ها برای هک ایمیل‌های این کاندیدا هشدار داده و روسیه را مسئول بخشی از این حمله‌هاي سایبری دانسته است.

ماکرون متعهد شد در صورت پیروزی در انتخابات هماهنگی بین سازمان‌های اطلاعات ملی و بهبود عملکرد آنها را  تقویت کند.

کد خبر 369034

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha