یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: در حالی که روز برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه امروز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت فرا رسیده، کمپین‌های انتخاباتی امانوئل مکرون و مارین لوپن رای‌دهندگان فرانسوی را به شدت دو قطبی کرده است.

در همین حال بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده در اتحادیه اروپا حامیان احزاب تندرو و افراطی در حال افزایش هستند.

 بر اساس نظرسنجی موسسه برتلسمان، رای‌دهندگان فرانسوی در بین دو قطبی‌شده‌ترین رای‌دهندگان در اتحادیه اروپا هستند به طوری که از هر پنج نفر یک تن خود را تندرو و افراط گرا توصیف کرده و فقط از هر سه نفر یک نفر خود را میانه‌رو می‌داند.

این نظرسنجی همچنین سطح بالای غیرمعمول نارضایتی در فرانسه نسبت به مسیری که این کشور پیش گرفته را نشان می‌دهد و بر چالشی که رئیس‌جمهور جدید فرانسه با آن مواجه خواهد بود،‌ تاکید دارد.

امانوئل مکرون، نامزد میانه‌روی مستقل امروز یکشنبه 17 ارديبهشت در دور دوم انتخابات با مارین لوپن، نامزد حزب راست افراطی جبهه ملی روبه‌رو خواهد شد و از زمان تاسیس جمهوری پنجم فرانسه در سال ۱۹۵۸ و به دست شارل دوگل این نخستین بار است که هیچ نامزدی از احزاب راست میانه یا چپ میانه در دور دوم انتخابات حضور ندارد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی صباح،نظرسنجی موسسه برتلسمان، در زمینه حمایت از راست و چپ در اتحادیه اروپا از ۱۱ هزار و ۲۱ تن در سراسر اتحادیه اروپا انجام شده است.

این نظرسنجی نشان داد که ۲۰ درصد از رای‌دهندگان فرانسوی خود را راست افراطی یا چپ افراطی می‌دانند در حالی که این آمار در کل اتحادیه اروپا ۷ درصد است. از این ۲۰ درصد ۱۴ درصد خود را راست افراطی توصیف کرده‌اند.

تنها ۳۶ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی خود را میانه‌رو توصیف کردند در حالی که این آمار در سراسر اتحادیه اروپا ۶۲ درصد است. از این ۳۶ درصد، ۲۱ درصد خود را چپ میانه و ۱۵ درصد خود را راست میانه معرفی کردند.

این نظرسنجی نارضایتی گسترده نسبت به مسیر سیاست در فرانسه را نیز نشان داد. فقط ۴ درصد از رای‌دهندگان راست افراطی و ۱۶ درصد از رای‌دهندگان چپ افراطی نسبت به این مسیر اعلام رضایت کردند.

این نظرسنجی حمایت شدید رای‌دهندگان چپ افراطی، چپ میانه و راست میانه را از ماندن فرانسه در اتحادیه اروپا و پول رایج یورو نشان داد و فقط رای‌دهندگان راست افراطی طرفدار خروج فرانسه از این بلوک و پول رایج واحد بودند.

در همین حال انتخابات ریاست‌جمهوری امروز یکی از جدی‌ترین رقابت‌ها در فرانسه در دهه‌های اخیر است.

براساس نظرسنجی انجام شده برای شبکه تلویزیونی BFM، مکرون با کسب ۶۲ درصد آرا رئیس‌جمهور خواهد شد، در حالی که لوپن فقط ۳۸ درصد از آرا را از آن خود خواهد کرد.

کد خبر 369174

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha