جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سید عباس صالحی معاون وزیر و رئیس سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ضمن قانونی‌ خواندن همکاری‌های مولفان با ناشران در فروش کتاب آن را کمکی به اقتصاد نشر دانست.

رئیس سی‌اُمین نمایشگاه کتاب تهران ضمن اشاره به بروز پدیده‌های نوظهور در حوزه‌ اقتصاد نشر بر لزوم توجه بیشتر به این حوزه تاکید کرد.
 ستاد امور رسانه‌ای و خبری سی‌اُمین نمایشگاه کتاب تهران، به نقل از صالحی آورد:در چند سال گذشته شاهد بروز برخی پدیده‌ها از جمله پدیده‌ی ناشر-مولف در صنعت نشر هستیم که این پدیده‌ها از سوی وزارت ارشاد بررسی می‌شود.

صالحی با بیان اینکه حوزه‌ اقتصاد نشر باید بیشتر بررسی شود، گفت: پدیده‌ی ناشر-مولف ناظر بر همکاری مشترک ناشر و مولف از جمله همکاری مولف می‌شود.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به انعقاد برخی از انواع قراردادها بین ناشر و مولف که در آن مولف در فروش کتاب همکاری دارد، تاکید کرد: این نوع قراردادها قانونی هستند و از جمله قراردادهای خصوصی به شمار می‌روند اما هرگاه اقدام غیر قانونی در این نوع قراردادها رخ دهد، وزارت ارشاد به موضوع ورود کرده و با قانون‌شکنی برخورد می‌کند.

کد خبر 368952

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha