همشهری آنلاین: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت: رسانه‌ها در پوشش دادن اخبار ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری‌اش مستحق گرفتن یک «نمره مردودی خیلی بزرگ» هستند.

 ترامپ: رسانه ها در ۱۰۰ روز نخست دوران ریاست جمهوری ام مردود شدند

به گزارش ايرنا به نقل از نشریه هیل، ترامپ روز شنبه طی سخنانی در «هریسبورگ» پنسیلوانیا گفت: قبل از این که درباره 100 روز نخست ریاست جمهوری من که بسیار هیجان انگیز و سازنده بوده است، صحبت کنیم، اجازه دهید عملکرد رسانه ها را ارزیابی کنیم.

وی با حمله لفظی شدید به خبرنگارانی که با نگاهی انتقادی اقدامات دولتش را پوشش می دهند، از همان خط مشی آشنای دولتش برای حمله به آنها استفاده کرد و به آماری اشاره کرد که نشان از کاهش اعتماد عمومی به رسانه ها دارد.

وی همچنین با اشاره به نظرسنجی هایی که به احتمال پیروزی دمکرات ها در انتخابات نوامبر 2016 اشاره داشتند، پوشش رسانه ها را نادرست خواند و گفت: آنها افرادی نالایق و متقلب هستند که پس از انتخابات به دلیل آن که اخبار مربوطه را بسیار بد پوشش داده بودند مجبور به عذرخواهی شدند زیرا پیش بینی های آنها بسیار بد بود.

ترامپ گفت: پیش بینی های آنها را به یاد دارید؟ آنها به دلیل نحوه پوشش خبری خود بسیاری از افراد را از دست دادند. اگر وظیفه رسانه ها صادق بودن و بیان حقایق است، من فکر می کنم که رسانه ها مستحق یک نمره مردودی بزرگ هستند.

ترامپ از زمان روی کار آمدن از رسانه های آمریکایی انتقاد کرده و آن را متقلب خوانده است.

همزمان با سخنرانی آتشین ترامپ در روز شنبه، خبرنگاران در مراسم شام کاخ سفید شرکت داشتند که ترامپ فوریه گذشته اعلام کرده بود که در آن شرکت نخواهد کرد. وی نخستین رئیس جمهوری است که از زمان دولت «رونالد ریگان» در این مراسم شرکت نداشت. آخرین بار ریگان به دنبال ماجرای ترورش نتوانست در این مراسم حاضر شود.

ترمپ با وجود اتخاذ رویکرد خصمانه در قبال رسانه ها اغلب تمایل داشته با خبرنگاران گفت و گو کند. وی در روزهای منتهی به 100 روز نخست کاری اش در چند مصاحبه شرکت کرد. وی روز شنبه نیز در صفحه توئیترش از خبرنگاران به دلیل خودداری از پوشش دادن آنچه که «فهرستی بلند از دستاوردهایش» خواند، انتقاد کرد.

ترامپ در 100 روز نخست ریاست جمهوری اش که از اول بهمن ماه آغاز شد و در 29 آوریل (نهم اردیبهشت ماه) پایان یافت، مجموعه ای از فرمان های اجرایی را امضا کرده اما هیچ یک نتوانسته به یک لایحه قانونی منتهی شود که از جمله می توان به قانون مراقبت بهداشتی مقرون بصرفه موسوم به اوباماکر اشاره کرد.

به نوشته بیزینس اینسایدر، 'دونالد ترامپ در سخنان خود در پنسیلوانیا همچنین چند توافق جهانی را محکوم کرد وقراردادهایی که پیش از آن، از آنها انتقاد کرده و با بیرون آمده بود.؛ مانند ترانس - پاسیفیک یا 'پیمان تجارت آزاد دو سوی اقیانوس آرام' که آمریکا از آن بیرون آمد و توافق هسته ای با ایران - برجام- که به گفته وی تحت بازنگری است.'مورد اشاره قرارداد.

کد خبر 368478

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha