همشهری آنلاین: رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با اشاره به این که هر فرد روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ گرم زباله تولید می‌کند، گفت: ۸۰ درصد پسماندها قابل برگشت و استفاده مجدد هستند.

محمدحسین بازگیر

به گزارش ایسنا، محمدحسین بازگیر با اشاره به این که شعار روز جهانی زمین پاک "همه با هم به سوی زمین پاک" است، گفت: این شعار نشان از نیاز به با هم بودن برای رسیدن به زمینی سالم دارد. زمینی که زیرساخت‌های لازم برای توسعه را در اختیار ما قرار می‌دهد.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با اشاره به این که خانواده اولین واحد اجتماعی است که در آن زندگی می‌کنیم و می‌تواند نقش مهمی در حفظ منابع زیستی داشته باشد، اظهار کرد: بسیاری از معضلات زیست محیطی مانند آلودگی هوا، مدیریت پسماندها، صرفه‌جویی در انرژی و ... می‌تواند از طریق نهاد خانواده در نسل آینده نهادینه شود.

وی با اشاره به سبک زندگی در حوزه محیط زیست تصریح کرد: سبک زندگی یکی از مفاهیم گسترده‌ای است که باید در آن تامل کنیم تا بتوانیم در یک محیط سالم و بهداشتی زندگی کنیم.

بازگیر ضمن اشاره به این که ما در تمام فصل‌های سال یک پوشش یکسان در خانه‌های خود داریم، گفت: به جای این که سعی کنیم پوشش خود در خانه را درست کنیم. با استفاده بیش از حد از انرژی در سرد و گرم کردن خانه فشار مضاعفی بر منابع انرژی می‌آوریم.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران ادامه داد: برای تولید انرژی آلودگی زیادی تولید می‌شود. خانواده‌ها باید سعی کنند که سبک زندگی خود را در زمینه استفاده از انرژی تصحیح کنند همچنین باید به کاهش تولید زباله و تفکیک آن از مبدأ و گرفتن شیرابه آن توجه شود.

وی با بیان این که هر نفر در روز ۷۰۰ تا ۸۰۰ گرم زباله تولید می‌کند، گفت: اگر هر نفر درصد کوچکی از این مقدار را کم کند، در نهایت مقدار زیادی از تولید زباله کاهش پیدا می‌کند.

بازگیر با اشاره به این که ما ایرانیان پیرو آئینی هستیم که اسراف را صحیح نمی‌داند، تصریح کرد: ۸۰ درصد پسماندها قابل برگشت و استفاده مجدد هستند.

وی افزود گفت: ما درصدی خانواده‌های روستایی و عشایری داریم که با طبیعت به طور مستقیم در ارتباط هستند و می‌توانند به حفظ و عدم تخریب محیط زیست کمک کنند.

بازگیر که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، در پایان تاکید کرد: باید به کودکان خود مهربانی با طبیعت را یاد دهیم تا آنان در حفظ محیط زیست خود کوشا باشند.

کد خبر 368018

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha