مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۵
۰ نفر

یکی از مهم‌ترین مسائل زیست‌محیطی که پیش روی شهرداری تهران قرار دارد، مدیریت پسماند شهر است؛ موضوعی که مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران در نخستین نشست خبری خود به آن اشاره کرد.

يزداني از تلاش براي افزايش تفكيك پسماند از مبدأ توسط مديريت شهري سخن گفت و افزود: تفكيك پسماند در شهر تهران كمتر از 12درصد بود كه با اقدامات صورت‌گرفته به حدود 20درصد رسيده و در تلاش هستيم تا اين ميزان نيز براساس برنامه 5ساله شهرداري تهران افزايش يابد. به گفته وي، در مرحله اول قرار است اين طرح به‌صورت كامل در شهرك‌هاي شهر تهران به اجرا درآيد كه هم‌اكنون در حال اجراست و پس از آن نيز در ساختمان‌هاي اداري و برج‌ها و درنهايت در كل شهر تهران طرح تفكيك پسماند اجرايي شود. وي افزود: مديريت پسماند خشك در مخازن زباله و ساماندهي ايستگاه‌هاي مياني پسماند در دستور كار قراردارد.

اين درحالي است كه 5هزار سرويس روزانه (كاميون) نسبت به جمع‌آوري نخاله‌هاي ساختماني در شهر تهران اقدام مي‌كنند. وي با اشاره به بهره‌برداري از ايستگاه استحصال شن و ماسه، يادآورشد: اين ايستگاه روزانه 3هزار تن نخاله را استحصال مي‌كند كه 2ايستگاه ديگر نيز اضافه خواهد شد. همچنين دو سايت 1600تني پسماند و زباله‌سوز به بهره‌برداري خواهد رسيد كه هم‌اكنون يك سايت 200تني در حال فعاليت است. وي با اشاره به عقد تفاهمنامه با وزارت بهداشت درخصوص زباله‌هاي بيمارستاني افزود: هم‌اكنون روزانه 100تن زباله بيمارستاني در شهر تهران توليد مي‌شود. يزداني با اشاره به اينكه 400هكتار زمين براي بهشت زهرا(س) در جنوب تهران درنظرگرفته‌ايم، گفت: براي نوسازي آمبولانس‌هاي بهشت زهرا تفاهمنامه‌هايي بسته شده.

روزانه20هزار نفر درمجموعه بهشت زهرا در رفت‌وآمد هستند كه براي راحتي اين افراد برنامه‌هايي درنظر داريم. معاون خدمات شهري شهرداري تهران با اشاره به برنامه‌هاي پنج‌ساله دوم شهرداري تهران براي ميادين ميوه وتره‌بار خاطرنشان كرد: تا پايان سال‌جاري 17بازار ميوه و تره‌بار احداث و نوسازي خواهند شد.

معاون شهردار تهران با اشاره به طرح جامع آب خام در شهر تهران افزود: به‌زودي سيستمي در حوزه فضاي سبز طراحي خواهد شد. در اواخر مهرماه سال‌جاري هم تهيه شناسنامه باغات 500تا 2000متر به اتمام مي‌رسد. وي با اشاره به افزايش سرانه فضاي سبز در برخي مناطق پايتخت تصريح كرد: قسمتي از منطقه 7 و مناطق 10،9و 11داراي سرانه فضاي سبز نسبتا پاييني هستند كه نسبت به افزايش آنها تا پايان سال اقدام خواهد شد.

کد خبر 342759

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha