دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: هم‌زمان با روز مالیات در آمریکا، هزاران تن از شهروندان این کشور در شهرهای مختلف علیه پنهانکاری ترامپ در ارائه اظهارنامه مالیاتی خود در حالی به خیابان‌ها آمدند که برخی از این اعتراض‌ها به خشونت کشیده شد.

 در پی به خشونت کشیده شدن این اعتراض‌ها در کالیفرنیا، به گفته رئیس پلیس این منطقه تاکنون ۱۵ تن بازداشت شده‌اند و انتظار می‌رود با توجه به تداوم درگیری‌ها این تعداد افزایش یابد.

این تظاهرات در شهرهای مختلف آمریکا از واشنگتن تا دنور و لس آنجلس در حالی ادامه دارد که معترضان در آن خواهان ارائه اظهارنامه مالیاتی از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور هستند.

ترامپ اولین رئیس‌جمهوری آمریکا در چهار دهه اخیر است که از انتشار کامل اظهارنامه مالیاتی خود اجتناب می‌کند. برگزارکنندگان "راهپیمایی مالیات" در بیش از ۱۵۰ شهر در سراسر آمریکا تلاش داشتند تا توجه‌ها را به سمت امتناع ترامپ در انتشار سابقه مالیاتی‌اش جلب کنند؛ کاری که روسای جمهوری پیشین آمریکا از بیش از ۴۰ سال پیش انجام می‌دهند.‌

به گزارش ایسنا به نقل از ای‌.بی‌.سی،حامیان و مخالفان ترامپ شنبه در "کالیفرنیا پارک" واقع در شهر برکلی اعتراض‌هاي رقابتی برگزار کردند که نهایتا به زد و خورد فیزیکی کشیده شد. معترضان بطری‌های آب و قوطی به سمت یکدیگر پرتاب کردند و پلیس از یک وسیله انفجاری برای برقراری نظم استفاده کرد.

طبق گزارش رویترز، یک سری از معترضان با صورت‌های آغشته به خون همچنان درگیر بودند. هنوز آماری رسمی از تعداد زخمی‌ها منتشر نشده اما رسانه‌ها به نقل از پلیس اعلام کردند که درگیری‌ها دست‌کم ۱۱ زخمی داشته است. ‌

کد خبر 367247

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha