همشهری آنلاین: شبکه خبری المیادین گزارش داد که حمله تروریستی در محله الراشدین شهر حلب که اهالی آزاد شده شهرک‌های فوعه و کفریا را هدف قرار داد ۹۶ کشته و ۲۰۰ زخمی برجای گذاشت.

 افزایش شمار قربانیان حمله تروریستی حلب به ۹۶ کشته و ۲۰۰ زخمی

به گزارش ایرنا به نقل ا ز گزارش روز یکشنبه شبکه الميادين، منابع میدانی اعلام کردند که آمار نهایی حمله تروریستی روز گذشته در محله الراشدین حلب 96 کشته و 200 زخمی است که اغلب آنها را زنان و کودکان اهالی شهرک های فوعه و کفریا که 2 سال تحت محاصره تروریست ها بوده و تازه به محله الراشدین حلب منتقل شده بودند، تشکیل می دهند.

طبق این گزارش، سازمان ملل متحد این حمله تروریستی را محکوم و خواستار پیگیری و بازخواست عاملان این حمله شد.

براساس گزارش منابع آگاه، این انفجار تروریستی توسط یک خودروی حامل نزدیک به یک تن مواد منفجره و از سوی یک گروه مسلح صورت گرفته و نمی تواند از سوی یک عامل معمولی صورت گرفته باشد.

همچنین انفجار مذکور باعث منهدم شدن 20 خودروی آمبولانس شد که اهالی بیمار و مجروحان شهرک های فوعه و کفریا را همراهی می کردند. خودروی انتحاری با تظاهر به حمل مواد غذایی برای کودکان و غیرنظامیان شهرک های فوعه و کفریا خود را به آنها نزدیک کرده و منفجر شد.

پنج هزار نفر از ساکنان شهرهای محاصره شده فوعه و کفریا در استان ادلب سوریه روز جمعه «دو روز پیش» وارد استان حلب شدند.

ساکنان این منطقه پس از دو سال محاصره کامل با 75 دستگاه اتوبوس و 20 آمبولانس بامداد جمعه از فوعه و کفریا خارج شدند.

این 75 اتوبوس در منطقه راشدین برای انجام آخرین مراحل تبادل از سوی تروریست ها متوقف شده بودند که براثر انفجار یک خودرو بمبگذاری شده به خاک و خون کشیده شدند.

براساس توافق به عمل آمده میان گروه های تروریستی و نیروهای مقاومت، سه هزار و 800 نفر شامل افراد مسلح و خانواده های آن ها از شهرهای مضایا، زبدانی، بقین و بلودان به مقصد استان ادلب خارج و در مقابل هشت هزار نفر از ساکنان فوعه و کفریا به سوی حلب حرکت می کنند.

کد خبر 367174

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha