همشهری آنلاین: درمان کمردرد مزمن می‌تواند دشوار باشد اما تحقیق جدید نشان می‌دهد ماساژ درمانی تا حدودی موجب تسکین آن می‌شود.

ماساژ درمانی موجب تسکین کمردرد می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ویلیام الدر، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کنتاکی، در این مورد می‌گوید: «دستورالعمل‌های فعلی پزشکی ماساژدرمانی را بر استفاده از داروهای مسکن کمردرد ارجح می‌داند.»

کمردرد مشکلی شایع است که عمدتاً برای اکثر افراد کوتاه مدت است. اما به گفته محققان، برای حدود ۱۵ درصد از افراد مبتلا به کمردرد این مشکل مزمن شده و تا بیش از سه ماه بطول می‌انجامد.

درحال حاضر گزینه‌های درمانی موثر زیادی برای کمردرد وجود ندارد و پزشکان غالباً مسکن‌های نظیر اوکسی کونتین یا پرکوست را برای تسکین درد تجویز می‌کنند که البته با ریسک اعتیاد همراه هستند.

طبق اعلام موسسه ملی آرتروز آمریکا، سایر درمان‌های احتمالی شامل ورزش، تزریق استروئید، تغییرات رفتاری، کایروپراکتیک، طب سوزنی و جراحی است.

در این مطالعه پزشکان ماساژدرمانی را برای افراد مبتلا به کمردرد تجویز کردند. محققان دریافتند بعد از ۱۲ هفته نیمی از شرکت کنندگان، درد کمتری داشتند و بسیاری دیگر هم بعد از سه ماه کاهش درد خود را گزارش کردند.

تحقیق همچنین نشان داد ماساژدرمانی برای بیماران ۵۰ سال به بالا کارآمدی بیشتری داشت اگرچه بیماران جوان‌تر هم از آن بهره بردند.

کد خبر 367135

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha