چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
۰ نفر

همشهری دو - الهام مرادی: آنهایی که مستأجرند و باید در ماه‌های پیش‌رو به یک خانه جدید بروند، از همین اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت، جست‌وجو برای پیداکردن خانه را آغاز می‌کنند.

تهیه مسکن

 البته برخي هم هستند كه در همين فصل به‌دنبال خريد خانه هستند، چون گزينه‌هاي بيشتري پيش رويشان است. به هر حال مخاطبان گزارش ما كساني هستند كه به هر دليل تصميم گرفته‌اند مكان زندگي‌شان را عوض‌كرده و در جايي ديگر از شهر اجاره‌نشين شوند. آنها بايد بدانند براي پيداكردن محلي مناسب براي زندگي مي‌توانند از راهكارهاي متعددي استفاده كنند. هر يك از اين راهكارها براي عده خاصي از افراد جواب مي‌دهد و در نهايت بهترين گزينه موجود را به آنها پيشنهاد خواهد داد. پيشنهادهاي ما را براي پيداكردن خانه بخوانيد تا به خانه مورد نظرتان برسيد.

  • پيشنهاد اول: دفاتر مشاور املاك

اولين، دم دست‌ترين و ساده‌ترين راه براي پيداكردن خانه اجاره‌اي مورد نظر شما دفاتر مشاور املاك در محله‌ها هستند. معمولا كساني سراغ دفاتر مشاور املاك مي‌روند كه دوست دارند در محله مشخصي ملكي را اجاره كنند. رجوع به دفاتر مشاور املاك چند حسن دارد. نخست اينكه خانه‌هايي را مي‌توانيد رصد كنيد كه در حوالي نشاني همان مشاور املاك وجود دارد.در اين روش، مشاورين املاك مي‌توانند در مورد شرايط خانه و محله و خصوصيات اخلاقي صاحبخانه شما را راهنمايي كنند تا به بهترين انتخاب برسيد. از سوي ديگر شما از اهرم مشاورين املاك خوش‌انصاف براي كاهش مبلغ وديعه، مبلغ كرايه و شرايط رهن بهره‌مند خواهيد شد. همچنين مشاورين املاك معمولا اشراف نسبتا خوبي به محله دارند و مي‌توانند متناسب با بودجه شما خانه‌اي پيشنهاد بدهند. اما محدودبودن تعداد گزينه‌ها همچنان به‌عنوان بزرگ‌ترين عيب اين گزينه به‌شمار مي‌رود.

  • پيشنهاد دوم: نيازمندي‌هاي همشهري

بخش قابل توجهي از آگهي‌هاي نيازمندي‌هاي همشهري به مبحث خانه اختصاص يافته و جايگاه خود را به‌عنوان يك مرجع پيدا كرده است. در ماه‌هاي پيش‌رو هم حجم اين آگهي‌ها بيشتر مي‌شود. روزانه صدها آگهي ويژه اجاره خانه در نقاط مختلف شهر در نيازمندي‌هاي همشهري ديده مي‌شود. نيازمندي‌هاي همشهري بيشتر براي كساني مطلوب است كه مي‌خواهند خانه‌اي متناسب با بودجه‌شان اختيار كنند و در مرحله بعد به نشاني آن توجه دارند. اين راهكار براي كساني كه مي‌خواهند منطقه زندگي‌شان را يكباره تغيير دهند هم مناسب به‌نظر مي‌رسد. جداسازي واحدها براساس متراژ، يكي از مزيت‌هاي مهم اين نوع آگهي‌هاست. به‌طور مثال همه گزينه‌هاي بين 65تا 70مترمربعي به‌صورت جداگانه در ستون ويژه چاپ شده‌اند. درضمن ممكن است شخص مالك خانه، آگهي داده باشد و شما بدون واسطه با او ارتباط برقرار كنيد.

  • پيشنهاد سوم: سايت‌هاي اينترنتي

هم‌اكنون سايت‌هاي اينترنتي معتبر و فعالي در زمينه پيداكردن خانه مورد نظر شما فعال هستند و مي‌توانند در كمترين زمان ممكن بهترين انتخاب‌ها را به شما معرفي كنند. سايت‌هاي اينترنتي بيشتر به درد كساني مي‌خورند كه علاقه‌مندند خانه‌شان همه شرايط تعيين شده از سوي آنها را داشته باشد. البته برخي از اين سايت‌ها به شما اين خدمات را رايگان ارائه مي‌دهند و برخي ديگر نيازمند پرداخت هزينه‌اي است. مثلا فردي كه به‌دنبال مورد اجاره‌اي 70متري است كه در محله اميرآباد باشد، پاركينگ، انباري، آسانسور و پكيج مناسب داشته باشد، تنها در طبقه اول يا دوم باشد و مبلغ وديعه و اجاره آن هم از ميزان معيني بالاتر نرود مي‌تواند همه اين اطلاعات را در اين سايت‌ها جست‌وجو كند. همچنين برخي از سايت‌هاي اينترنتي مي‌توانند با تعيين علامتي ويژه، از گران‌بودن، معمولي‌بودن و يا ارزان بودن مورد اجاره نسبت به موقعيت منطقه خبر بدهند.

  • پيشنهاد چهارم: اقوام، دوستان و آشنايان

«صاحبخانه، عموي دوستم بود و به‌دنبال يك خانواده مطمئن مي‌گشت. وقتي فهميد ما تازه عروس و داماد هستيم بيشتر با ما راه آمد و سرويس‌هاي كابينت آشپزخانه و شيرآلات خانه را عوض كرد». اينها را مهدي -يكي از دوستان- با شوق برايمان تعريف مي‌كرد. شايد چنين كارهايي اين روزها كمتر ديده شود اما نبايد قدرت پنهان فاميلي، دوستي و آشنايي را دست‌كم بگيريد. اگر به‌دنبال خانه‌اي مناسب مي‌گرديد و البته خلق و خوي صاحبخانه هم برايتان مهم است روي اين گزينه بيشتر فكر كنيد. از يكي- دو‌ماه قبل از جابه‌جايي به آنهايي كه اعتماد داريد بگوييد كه به‌دنبال خانه مي‌گرديد. شايد آنها گزينه‌اي مناسب را درنظر داشته باشند. از آنجايي كه در اينگونه موارد، توافقات پيش از حضور در دفتر مشاور املاك صورت مي‌گيرد مي‌توانيد براي عقد قرارداد هم از مسئول دفتر تخفيف بگيريد. اگر صاحبخانه از اقوام يا آشنايان شما باشد شرايط شما را بيشتر درك مي‌كند.

  • پیشنهاد پنجم: شما درخواست کننده باشید

يك روش هم در سال‌های اخیر مورد استفاده قرار می‌گیرد که شاید هنوز فراگیر نشده اما جالب است. در این روش به جای اینکه شما به دنبال ملک مورد نظرتان باشید، صاحبخانه‌ها به دنبال شما خواهند بود. چطور؟
اگر به سایت‌های خانه‌یابی مراجعه کنید می‌بینید که برخی‌ها به جای اینکه خانه‌ای را برای اجاره یا فروش گذاشته باشند، مشخصات خانه مورد نظرشان را اعلام کرده‌اند تا در صورت وجود داشتن گزینه مناسب با آنها تماس گرفته شود. شما هم می‌توانید این شیوه را در فضای مجازی امتحان کنید. اين روش، نمونه به‌روز شده همان كاري است كه مشاوران املاک انجام مي‌دهند؛ آنها هم اگر در ابتدا گزینه مناسبی نداشته باشند، مشخصات مورد نظر را از شما می‌گیرند و پس از پیدا کردن مورد مناسب به شما اطلاع مي‌دهند.

  • قلق‌هاي انتخاب خانه

براي پيدا كردن يك خانه مناسب سعي كنيد از چند راه به‌صورت همزمان استفاده كنيد تا پاسخ بهتري بگيريد. تا آنجا كه ممكن است سعي كنيد خانه‌اي كه اجاره مي‌كنيد به محل كارتان نزديك باشد. تحقيقات نشان مي‌دهد آنهايي كه فاصله ميان خانه تا محل كارشان كمتر از 30دقيقه است آرامش روحي بيشتري دارند. اگر اين امكان برايتان مقدور نيست مي‌توانيد در نزديكي وسايل نقليه عمومي‌ همانند ايستگاه‌هاي مترو خانه‌اي پيدا كنيد. اگر براي نخستين‌بار است كه خانه‌اي اجاره مي‌كنيد بهتر است سراغ محله‌هايي برويد كه شناخت بهتر و تعلق خاطر بيشتري به آنجا داريد. شما كه درآمدتان متوسط است در همان پله اول سراغ مناطق لوكس شهر نرويد و از جايي با قيمت متوسط شروع كنيد. به ياد داشته باشيد هر چه تعداد واحدهاي مسكوني در يك مجتمع آپارتماني كمتر باشد به همان ميزان دردسرهاي احتمالي آن هم كاهش مي‌يابد.

کد خبر 366749

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha