چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۴
۰ نفر

همشهری دو - موژان اردانی: شاید با شنیدن نام محصولات بادی نخستین چیزی که در ذهن‌تان زنده شود استخر یا قایق بادی باشد این محصولات کم‌کم از لحاظ کیفیت و مقاومت قابلیت آن را پیدا کرده‌اند که به‌عنوان کالاهای مناسبی برای خواب مثل تخت، تشک، بالش و حتی لوازم منزل چون مبل و کاناپه استفاده شوند.

تشک بادی

مزيت اين محصولات بادي نسبت به انواع ديگر، هزينه خريد كم آنها و همچنين حجم كمتري است كه اشغال مي‌كنند. تصور كنيد خانه شما فضاي لازم براي نگه‌داري چند تشك مهمان را نداشته باشد، در اين صورت مي‌توانيد نوع بادي‌اش را در يك فضاي كم نگه‌داشته و در مواقع لازم از آن استفاده كنيد. ساختار اين محصولات به‌صورت شبكه‌اي بوده و معمولا از جنس نوعي پلاستيك با ضخامت بالاست كه برخلاف تصور اكثريت ما به راحتي آسيب نخواهد ديد. ما چند نوع از اين محصولات را بررسي كرده و شما را در جريان راه و چاه خريد آن مي‌گذاريم.

  • تشك بادي

در ساخت تشك‌هاي بادي از لايه‌هاي پلاستيكي پي وي سي استفاده مي‌شود، به همين دليل وزن كمي‌ دارند كه يكي از مزيت‌هاي اصلي آنهاست و كمك مي‌كند بتوانيد اين نوع تشك را هم در منزل و هم در سفر استفاده كنيد. تشك‌هاي بادي در 2نوع يك نفره و دو نفره در بازار موجود است و تفاوت چنداني با انواع تشك‌هاي معمولي ندارد. نكته‌اي كه بايد هنگام خريد به آن توجه كنيد جنس رويه اين تشك‌هاست كه بهتر است از جير يا مخمل باشد كه خاصيت ضد‌تعريق دارند. طرح نوع ساده اين تشك‌ها معمولا داراي خطوط موازي افقي يا عمودي‌ست كه به راحت بودن آنها كمك مي‌كند اما برخي ديگر به رويه‌اي مشبك و مواج مجهز هستند كه به تشك خاصيت طبي مي‌بخشد. اين نوع ساختار از لغزش تشك هنگام خواب جلوگيري كرده و تمام اعضاي بدن كه در تماس با تشك هستند را فرا مي‌گيرد. اكثر اين تشك‌ها قابليت آن را دارند كه با انواع پمپ‌هاي دستي تغذيه شوند اما بهتر است سراغ تشكي برويد كه پمپ بادي پدالي به آن متصل باشد كه ديگر دغدغه پيدا كردن يك پمپ مناسب را نداشته‌ باشيد اما درنظر بگيريد كه تشك‌هاي داراي پمپ گران‌تر هستند. توجه كنيد كه اين تشك‌ها درصورت سوراخ يا پاره شدن به وسيله چسب‌هاي مخصوص پنچرگيري امكان تعمير دارند اما اگر آسيب جدي باشد مي‌توانيد آنها را براي تعمير تخصصي به نمايندگي‌هاي فروش ببريد. هم‌اكنون قيمت يك تشك بادي يك نفره با عرض ۷۶ سانتي‌متر حدود ۴۵ هزار تومان و عرض ۹۹سانتي‌متر آن حدود ۵۵ هزار تومان است، اگر بخواهيد نوع داراي پمپ را با عرض ۹۹ سانتي متر تهيه كنيد بايد حدود ۸۵ هزار تومان خرج كنيد. تشك‌هاي بادي دو نفره با پمپ پدالي و عرض ۱۵۲سانتي‌متر ۱۲۰ هزار تومان و نوع بزرگ‌تر با عرض ۱۸۳ سانتي متر با قيمت حدود ۱۴۹ هزار تومان در بازار موجود است.

  • تخت بادي

تخت‌هاي بادي نسبت به انواع معمولي بسيار ارزان‌تر تمام مي‌شوند، زيرا نيازي نيست علاوه بر بدنه تخت براي آنها تشك هم بخريد. اين تخت‌ها در مقايسه با تشك‌هاي بادي ارتفاع بيشتري داشته و ممكن است كمي حجيم‌تر باشند، وگرنه ساختار داخلي هر دو آنها به‌صورت مشبك ساخته شده از لايه‌هاي پلاستيك و الياف است. همين ارتفاع بيشتر تخت‌هاي بادي‌ست كه باعث مي‌شود در يكجا ثابت مانده و نشست و برخاست را براي مصرف‌كنندگان راحت‌تر ‌كند. تخت‌هاي بادي را به‌دليل وزن بيشتري كه دارند اكثرا در منازل به‌كار مي‌برند. علاوه بر آن معمولا داراي پمپ‌هاي برقي و ساكي مخصوص جهت حمل‌ونقل هستند. اين مزايا باعث شده قيمت تخت‌هاي بادي از تشك‌ها گران‌تر باشند. توجه كنيد كه جنس رويه تختخواب‌هاي بادي نيز اكثرا از جير ساخته مي‌شود كه شست‌وشو با آب ممكن است آن را دچار خرابي كند. بهتر است تختي را انتخاب كنيد كه جنس دور آن قابل شست‌وشو باشد، براي مثال جنس برزنت مي‌تواند مناسب باشد كه البته قيمت را افزايش مي‌دهد. هم‌اكنون قيمت يك تخت يك نفره از ۱۳۵ تا ۳۷۰ هزار تومان است كه بسته به ارتفاع، جنس رويه و دور تخت تغيير مي‌كند. تخت‌هاي بادي دو نفره را نيز مي‌توانيد از ۱۸۵ تا ۴۵۰ هزار تومان در بازار پيدا كنيد.

  • بالش بادي

اين بالش‌ها بيشتر در سفر كاربرد دارند و مخصوص كساني هستند كه هنگام خوابيدن در اتومبيل يا قطار حتما بايد از بالش استفاده كنند. اين بالش‌ها در حالت باد نشده حجم بسيار كمي‌ دارند، شما مي‌توانيد آن را به راحتي تا كرده و در چمدان يا حتي كيف دستي خود قرار دهيد. هنگام خريد، بالشي را انتخاب كنيد كه سطح رويه آن موج‌دار باشد، اين مورد به خاصيت طبي بودن بالش كمك كرده و براي گردن بسيار مناسب است. تا جايي كه استفاده از آن را براي درمان آتروز گردن توصيه مي‌كنند. علاوه بر آن ارگونومي اين محصول به‌صورتي است كه از تعرق زياد هنگام خواب جلوگيري كرده و مي‌تواند تا وزن ۳۵ كيلوگرم را تحمل كند. مي‌توانيد نوع معمولي و پشت گردني آن را از حدود ۵ تا ۱۲ هزار تومان خريداري كنيد.

  • مبل بادي

اين مبل‌ها در طرح‌هاي به روز و رنگ‌هاي متنوعي در بازار موجود هستند. اين محصول قيمت بسيار پايين‌تري نسبت به انواع چوبي دارد. علاوه بر آن مجبور نيستيد پس از خريد‌شان هزينه حمل‌ونقلي را براي رسيدن آنها به منزل بپردازيد. اين مبل‌ها را به راحتي مي‌توانيد در گوشه اتاق فرزندتان يا هال و پذيرايي يا در سفر استفاده كنيد. اين محصول برخلاف تصور عموم داراي ساختاري است كه مي‌تواند بار زيادي را تحمل كند؛ بعضي از انواع مبل بادي تا وزن ۱۲۰كيلوگرم و بيشتر را نيز تحمل مي‌كنند. اين نوع مبل‌ها به‌دليل ساختار داخلي‌شان براي افرادي كه دچار گودي كمر هستند بسيار مناسبند تا جايي كه برخي، آنها را به‌عنوان مبل‌هاي طبي مي‌شناسند. هنگام خريد حتما در مورد جنس رويه مبل از فروشنده بپرسيد. معمولا رويه‌ آنها را از جنس مخمل، جير يا برزنت مي‌سازند، بايد مطمئن شويد كه حتما قابليت شست‌وشو داشته‌ باشند. توجه كنيد كه جنس رويه برخي از انواع اين محصول مانند داخلشان از جنس پي وي سي است. اين جنس گرچه قابل شست‌وشو است اما به‌دليل ايجاد تعريق براي استفاده طولاني مدت كاربرد ندارد. علاوه بر آن لازم است موقع خريدن اين محصول از داشتن بسته تعميرات آن‌كه به‌صورت رايگان در اختيار مشتري قرار مي‌گيرد، اطمينان حاصل كنيد. داخل اين بسته معمولا يك قطعه از جنس پي وي سي موجود است كه اندازه آن به نوع محصول متفاوت بستگي دارد و نيز يك چسب مخصوص قرار مي‌دهند كه مي‌توانيد به كمك آن آسيب‌هاي جزئي را برطرف كنيد. قيمت يك مبل تك نفره ساده از حدود ۸۰ تا ۱۴۵ هزار تومان است. اگر مبل مورد نظر شما داراي پشتي بلند و شيبدار و مخصوص دراز كشيدن باشد مي‌توانيد آن را با حدود ۹۰ تا ۱۲۰هزار تومان بخريد. مبل‌هاي تك‌نفره مخصوص كودكان نيز از ۲۵ تا حدود ۷۵ هزار تومان در بازار پيدا مي‌شود. لازم است توجه كنيد كه پريدن كودك شما روي اين مبل‌هاي بادي باعث تركيدن لايه‌هاي داخلي آن و در نتيجه خرابي مي‌شود.

  • كاناپه بادي

اگر مبل بادي‌اي مي‌خواهيد كه قدرت تحمل وزن بيشتري را داشته باشد ما كاناپه‌ را پيشنهاد مي‌كنيم. اكثر كاناپه‌هاي بادي داراي قابليت تختخواب شو هستند. اين محصول براي مكان‌هايي كه فضاي كمتري دارند بسيار مناسب است و از طرفي از لحاظ اقتصادي بسيار به صرفه هستند زيرا با خريد آنها با يك تير دو نشان مي‌زنيد. به راحتي و در زمان بسيار كوتاهي مي‌توانيد اين محصول را باد كنيد زيرا كاناپه‌ها نيز مانند تخت‌هاي بادي داراي پمپ‌هاي برقي هستند. علاوه بر آن اين محصول به‌دليل حجم بزرگ‌ترش معمولا به چند دريچه مجزا براي باد كردن مجهز است كه استفاده از آن را سرعت مي‌بخشد. قيمت يك كاناپه تختخواب شو يك نفره با پمپ برقي حدود ۱۲۰هزار تومان و نوع دو نفره آن از ۲۲۵ تا ۳۶۰ هزار تومان است.

  • پمپ باد

برخي از محصولات بادي داخل جعبه‌خود دستگاه پمپ باد ندارند، به همين دليل براي باد كردن آنها بايد يك پمپ بخريد. توجه كنيد كه اين پمپ‌ها تنها مخصوص اين محصولات هستند و براي باد كردن لاستيك اتومبيل و... كاربرد ندارند. اين دستگاه در سه نوع دستي، پدالي و برقي در بازار موجود است و شما بايد براساس ابعاد محصول و نيز توان مورد نظرتان آنها را بخريد. پمپ‌هاي دستي كوچك براي باد كردن محصولاتي چون بالش مناسب هستند و قيمتي حدود ۷هزار تومان دارند، پمپ‌هاي دستي بزرگ‌تر را مي‌توانيد براي باد كردن تخت‌ها و كاناپه‌هاي بادي استفاده كنيد، قيمت اين نوع ۱۱ تا ۲۲هزار تومان است. پمپ‌هاي پدالي كمك مي‌كنند كه راحت‌تر كار باد كردن اين محصولات را انجام دهيد اما بايد توجه كنيد كه از انواع دستي كندتر هستند، زيرا پس از فشار دادن پا روي پدال و خالي كردن هواي آن بايد براي پر شدن مجدد هوا در مخزن دستگاه صبر كنيد. اين دستگاه را مي‌توانيد با حدود ۲۲هزار تومان تهيه كنيد. پمپ‌هاي برقي با سرعت بالا و به‌سادگي محصولات بادي را تغذيه مي‌كنند اما به برق شهري نياز دارند، اگر مي‌خواهيد پمپ برقي‌اي را براي باد كردن اين محصولات در سفر استفاده كنيد بهتر است نوع شارژي يا فندكي آن را كه با استفاده از برق اتومبيل كار مي‌كند بخريد. توجه كنيد كه از اين دستگاه مي‌توانيد براي خالي كردن باد اين وسايل نيز كمك بگيريد. قيمت يك پمپ برقي معمولي حدود ۴۵هزار تومان و نوع فندكي و شارژي آن از ۷۰ تا ۱۴۰هزار تومان است.

کد خبر 368110

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha