افزایش مداوم تقاضای سفر با وسایل حمل و نقل عمومی از یک سو و توسعه نیافتن ناوگان حمل و نقل عمومی به نسبت افزایش تقاضا موجب شده است تا فشار مضاعفی بر این شبکه وارد شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو اعلام کرد: میانگین تاخیر قطارهای مترو در 3 خط مترو به 7 ثانیه افزایش یافته است.

جعفر ربیعی  علت اصلی افزایش یک ثانیه‌ای میانگین تاخیر قطارها در 3 خط مترو را مشکلات موجود در خط 5 دانست و گفت: بیش از 50 درصد از قطارهای خط  5 مترو (تهران- گلشهر) فرسوده هستند و باید برای تعمیرات اساسی مدتی از خط خارج شوند که این کار بدون ورود واگن‌های جدید مترو امکان پذیر نیست.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو در ادامه افزود: 6 قطار از مجموع قطارهای خط 5 و 20 قطار از قطارهای خط یک  و 2 متروی تهران فرسوده محسوب می شوند و نیاز به تعمیرات اساسی دارند.

ربیعی تصریح کرد: عامل40‌درصد تاخیر های مترو، نقص فنی قطارهای فرسوده است که بیش از حد کار کرده‌اند و نیاز به تعمیرات اساسی دارند و باید برای تعمیرات مدتی از رده خارج شوند.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو  پیشتر گفته بود، تقریبا نیمی از قطارهای مترو به تعمیر اساسی فوری نیاز دارند و ماه‌هاست که از زمان تعمیر آنها گذشته است. به گفته وی این قطارها به دلیل نبود قطار جایگزین و وارد نشدن قطارهای جدید به شبکه، برای تعمیر اعزام نشده‌اند.

احتمال توقف 1500 اتوبوس گازسوز

از سوی دیگر مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نیز از احتمال توقف بیش از
 1500 دستگاه اتوبوس گازسوز به خاطر کمبود و نقص فنی ایستگاه‌های سوخت گاز (CNG) خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه،  حسین بیژنی افزود: نقص فنی دستگاه‌های دیسپنسر در بعضی از جایگاه‌های سوخت‌گیری شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، باعث بروز مشکلات فراوانی برای اتوبوس‌های شرکت اتوبوسرانی تهران شده است.

کد خبر 36641

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز