همشهری آنلاین: شهروندان سوری در اعتراض به حمله موشکی آمریکا به خاک این کشور مقابل دفتر سازمان ملل متحد در دمشق تجمع کردند.

 مردم سوریه در اعتراض به حمله آمریکا مقابل دفتر سازمان ملل در دمشق تجمع کردند

به گزارش ایرنا، شماری از مردم پایتخت سوریه روز شنبه در اعتراض به حمله موشکی آمریکا به خاک این کشور و سکوت سازمان های بین الملی درباره این جنایت، مقابل دفتر سازمان ملل متحد در پایتخت این کشور تجمع کردند.

تجمع کنندگان، سکوت سازمان ملل متحد و زیرمجموعه های آن درباره حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی شعیرات و اتهام زنی به ارتش این کشور درباره بکارگیری سلاح شیمیایی محکوم کردند.

شهروندان سوری بر حمایت از رئیس جمهور، دولت و ارتش این کشور در مبارزه با تروریسم تا ریشه کنی کامل آن از خاک سوریه تاکید کردند.

نخستین تجاوز مستقیم آمریکا در دوره ترامپ به مواضع ارتش سوریه بامداد جمعه با شلیک 59 موشک به پایگاه هوایی شعیرات در استان حمص آغاز شد.

این حمله موشکی بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل و کنگره آمریکا و از ناوهای آمریکایی مستقر در دریای مدیترانه و به بهانه حمله شیمیایی به خان شیخون در استان ادلب انجام شده است.

این در حالی است که دولت سوریه بکارگیری هرگونه سلاح شیمیایی را رد کرده است.

ارتش سوریه در شرق استان حمص با گروه تروریستی داعش و در شمال آن با گروه تروریستی جبهه النصره مبارزه می کند.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه نیز در بیانیه ای اعلام کرد که ارتش آمریکا در ساعت 3 و 42 دقیقه بامداد جمعه در تجاوزی آشکار، یکی از پایگاه های هوایی ما را در منطقه مرکزی با موشک هدف قرارداد که این حمله 6 کشته و شماری زخمی و خسارت های مادی بسیاری برجای گذاشت.

این نخستین بار نیست که آمریکا به مواضع ارتش سوریه حمله می کند.

جنگنده های آمریکایی 27 شهریور 95 نیز به مواضع ارتش سوریه در کوه الثرده و اطراف فرودگاه نظامی دیرالزور، حمله کرده بودند.

در حمله جنگنده های آمریکایی 62 نظامی سوری کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند و گروه تروریستی داعش پس از این حمله هوایی، به مواضع ارتش سوریه یورش برد و آن را اشغال کرد.

کد خبر 366394

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha