سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: اداره گمرک چین اعلام کرد که صادرات ایران به این کشور در دو ماه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل ۸۹.۷ درصد افزایش یافته است.

Export

مهر به نقل از پایگاه خبری ترند نوشت: اداره گمرک چین اعلام کرد که گردش تجاری میان ایران و چین در دوماه نخست سال جاری میلادی به ۶ میلیارد و ۷۶۰ میلیون دلار رسیده است.

این در حالی است که آمار بدست آماده حاکی از افزایش ۵۲ درصدی حجم تجاری دو کشور در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته میلادی که ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بوده، است.

همچنین صادرات چین به ایران در دو ماه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی با ۲۵.۶ درصد رشد نسبت به سال قبل به ۲ میلیارد و ۷۹۱ میلیون دلار رسیده است؛ ضمن اینکه صادرات ایران هم به چین در همین بازه زمانی با ۸۹.۷ درصد افزایش به ۲ میلیارد و ۶۴۰ میلیون دلار جهش پیدا کرده است.

در همین حال واردات ایران از چین در ماه فوریه سال جاری میلادی به ۸۳۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار رسیده؛ در حالیکه صادرات ایران به چین یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون دلار ثبت شده است.

بر پایه این گزارش، حجم تجاری دو کشور در سال ۲۰۱۴ میلادی ۵۱ میلیارد دلار بوده که این رقم از رشد ۳۱ درصدی در مقایسه با سال قبل از آن دارد و این رقم برای سال ۲۰۱۵ میلادی ۳۴ میلیارد دلار است که نسبت به سال ۲۰۱۴ میلادی ۳۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

کد خبر 365959

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha