یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک گزارش جدید می‌گوید بحران جهانی غذایی در سال ۲۰۱۶ به طور عمده‌ای بدتر شد و انتظار می‌رود که در سال جاری نیز با افزایش خطر قحطی این بحران تشدید شود.

famine

به گزارش رویترز «شبکه اطلاعات امنیت غذایی» (FSIN) در گزارشش می‌نویسد: « برخی از نواحی شمال شرق نیجریه، سومالی، سودان جنوبی و یمن با خطر شدید قحطی به علت منازعات مسلحانه، خشکسالی و سقوط اقتصاد کلان روبرو هستند.»

FSIN که سازمان غذای سازمان ملل، برنامه جهانی غذا، و انستیتوی بین‌المللی پژوهش سیاست غذایی از ‌آن حمایت مالی می‌کنند اعلام کرد تقاضا برای کمک‌های انسان‌دوستانه در این مناطق اوج گرفته است.

بر اساس گزارش FSIN ۱۰۸ میلیون نفر در سال ۲۰۱۶ با سطح بحرانی ناامنی غذایی یا وضعیت بدتر از آن مواجه بودند  که افزایش فراوانی را نسبت به رقم مشابه در سال پیش یعنی ۸۰ میلیون نفر نشان می‌دهد.

این شبکه از یک مقیاس پنج مرحله‌ای برای رده‌بندی ناامنی غذایی استفاده می‌کند که سطح سوم آن بحران، سطح چهارم آن وضعیت اضطراری و سطح پنجم آن قطحی/فاجعه است.

در این گزارش آمده است: «ناامنی گسترده غذایی در سال ۲۰۱۷ احتمالا در عراق، سوریه (از جمله آوارگان سوری در کشورهای همسایه)، مالاوی و زیمبابوه ادامه خواهد داشت.»

کد خبر 365805

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha