پنجشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دیوید نانز، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد شنود ارتباطات شخصی ترامپ اتفاقی رخ داد اما قانونی‌ است.

دیوید نانز رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت این شنودها در فاصله زمانی هشتم نوامبر که انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شد تا بیستم ژانویه که ترامپ وارد کاخ سفید شد، انجام شده‌است.

سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا که پس از انتخابات ریاست‌جمهوری تلاش می کردند نقش احتمالی روسیه را در سرقت اطلاعات کارزار انتخاباتی آمریکا تعیین کنند، به طور اتفاقی ارتباط‌های شخصی دونالد ترامپ را شنود کرده‌اند.

اوایل ماه مارس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در توئیت‌های شدیداللحن خود باراک اوباماة رئیس‌جمهور پیشین را متهم کرد قبل و بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری ارتباط‌های او را شنود کرده است.

باراک اوباما این اتهام را به شدت رد کرده و برخی از مسئولان کنگره از جمله چند نماینده و سناتور جمهوری‌خواه نیز در این باره ابراز تردید کرده و ارائه اسناد و شواهد قانع کننده را در این رابطه خواستار شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دیوید نانز تصریح کرد این خبر را از منبعی که نخواسته هویتش فاش شود، دریافت کرده است.


 جیمز کامی، رئیس اف بی آی روز دوشنبه در جلسه استماع کنگره اعلام کرد هیچ سند و مدرکی در تائید شنود کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ به دستور باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین وجود ندارد.

به گزارش رویترز از واشنگتن،رئیس پلیس فدرال آمریکا و مایک راجرز، رئیس آژانس نظارت بر ارتباطات برای اولین بار دوشنبه پیش درباره دو موضوع مهم و حساس رابطه احتمالی میان روسیه و تیم انتخاباتی دونالد ترامپ و اتهام شنود ترامپ توسط دولت باراک اوباما، به سوالات و تردیدهای اعضای کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا پاسخ دادند. اما در این جلسات هیچ سند و مدرکی در تائید اتهامات مطرح شده، ارائه نشد اما گفتند تحقیقات در این باره ادامه خواهد یافت.

کد خبر 365442

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha