همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: طی سال جاری ۱۵۰ مورد عملیات اسکورت برای ۱۰ هزار کشتی تجاری و نفت کش در آبهای آزاد انجام شد.

حبیب الله سیاری

به گزارش ایرنا امیر دریادار حبیب الله سیاری در حاشیه افتتاح نمایشگاه راهیان نور نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی در پایگاه دریایی خرمشهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه چهل و چهارمین ناوگان نیروی دریایی پس از 150 روز دریانوردی، رکورد دریانوردی را پشت سر گذاشت گفت:چهل و چهارمین ناوگان، هفته پیش بعد از 150 روز دریانوردی رکورد دریانوردی را پشت سر گذاشت و باحضور در اقیانوس هند جنوبی و اطلس توانمندی های نظام جمهوری اسلامی در عرصه دریا به نمایش گذاشت.

وی گفت:طی سه روز گذشته در دریای خزر مهمان روسیه بودیم و همزمان ناوگروه دیگری در دریای عمان حضور داشت و هم اکنون در مسیر رسیدن به بندر کوچین هندوستان است و همزمان، برنامه ای با میزبانی ناوگروه پاکستانی در بندر عباس داشتیم که این، ظرفیت و توان نیروی دریایی در بحث دیپلماسی دریایی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل مقابله با هر گونه تهدید را دارد، گفت:با توجه به تسلط اطلاعاتی کافی بر منطقه، آمادگی خنثی کردن هر گونه تهدید را داریم .

امیر دریادار سیاری افزود: ناوشکن های ما بعد از ناوشکن جماران به ناوشکن دماوند ملحق شد و امید است در آینده نزدیک ناوشکن سهند و پس از آن ناوهای موشکی یکی پس از دیگری به چرخه فعالیت ملحق شوند.

کد خبر 365264

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha