همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش گفت: تأمین امنیت خلیج فارس و کشورهای خاورمیانه، تنها توسط کشورهای منطقه امکان پذیر است.

حبیب الله سیاری

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری، طی سخنانی در هیات معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی و در جمع دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش و اساتید این هیات،این مطلب را عنوان کرد.

وی در این مراسم در خصوص میزان آمادگی یکان های نیروی دریایی در مواجهه با تهدیدهای کشورهای استکباری خاطرنشان ساخت: نه تنها نیروی دریایی بلکه کل ارتش و تمامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در آمادگی صددرصد دفاعی و قدرت بازدارنده نظامی هستند و اجازه تعرض به میهن اسلامی را به هیچ متجاوز خام اندیشی نخواهند داد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: اقتدار نیروی دریایی، ارتش و سایر نیروهای مسلح کشورمان، با شیب بسیار خوبی رو به رشد و در حال گسترش است؛ هرچند لازم به توضیح می دانم که این قدرت و اقتدار نظامی و پیشرفت های تسلیحاتی ایران، برای تجاوز و تعرض به هیچ کشوری نبوده و تنها جنبه دفاعی و بازدارندگی دارد و برای حفظ تمامیت ارضی کشور و پاسداری از منابع و منافع جمهوری اسلامی ایران طراحی شده و در حال گسترش است.

امیر دریادار سیاری همچنین گفت: تنها خود کشورهای منطقه می توانند امنیت این منطقه و همچنین خلیج فارس و دریای عمان را به شایستگی برقرار نمایند و حضور کشورهای فرا منطقه ای همیشه عامل ایجاد تنش و بحران بوده است.»

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اهداف و آثار و نتایج دوره های معارف جنگ برای دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش، نیز اذعان داشت: اهدافی از جمله آشنایی دانشجویان با عملیات ها و تاکتیک های دفاعی و هجومی ارتش در هشت سال دفاع مقدس، انتقال تجارب فرماندهان و پیشکسوتان آجا به دانشجویان و افسران جوان، آشنایی آنها با نیروها و یکان ها و تجهیزات عملیاتی آجا و بهره مندی از فضای معنوی مناطق عملیاتی دفاع مقدس؛ مسلماً خواهد توانست روحیه جهادی و اطلاعات نظامی آنها را ارتقا بدهد. همچنین روحیه ایثار گری و شهادت طلبی، برای حفظ آمادگی دفاعی نیروهای ارتش بسیار لازم و مفید است را نیز ارتقا ببخشد.

کد خبر 368636

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha