همشهری آنلاین: چهارمین ناو گروه صلح و دوستی اعزامی به کشورهای حاشیه خزر و سومین ناوگروه اعزامی به روسیه با هدف تحکیم روابط و ابلاغ پیام صلح و دوستی به این کشور، بعد از ظهر سه شنبه بندرگاه انزلی را ترک کرد.

ناوگان

فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) نیروی دریایی درحاشیه برگزاری مراسم بدرقه ناوگروه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش بینی می شود که این سفربه مدت یک هفته و با اقامت سه روزه ناوگروه ، به طول بیانجامد .

ناخدا یکم عرشه و ستاد احمد رضا باقری با اشاره به پهلو گیری این ناوگروه در بندر ماخاچ کالا(مخاچ قلعه) جمهوری داغستان فدرال روسیه افزود: این سفر به دعوت همتایان روس در سفر اخیرشان به ناوگان شمال در شهریور امسال صورت گرفته و یگان های حاضر در این ناوگروه شامل ناوشکن دماوند و ناو موشک انداز درفش هستند.

وی هدف از این سفر را تحکیم ارتباطات در زمینه حفظ امنیت دریای خزر و توسعه روابط فرهنگی و با ماموریت ابلاغ پیام صلح و دوستی به کشور میزبان اعلام و اظهار کرد : دیدار با مسئولان کشور میزبان، شرکت در مسابقات ورزشی و بازدید از مکان های نظامی و همچنین شرکت در جلسات مشترک با همتایان روس از برنامه های سفر این ناوگروه است.

ناخدا یکم باقری اینگونه سفرها را زمینه انتقال تجربیات از کارکنان باسابقه به نیروهای جوان دانست و تصریح کرد: یکی از اهداف نیروی دریایی انجام ماموریت هایی از این دست در راستای ارتقای سطح آمادگی پرسنل است.

وی تداوم اینگونه سفرها را زمینه ای مناسب برای تحکیم روابط دوستانه بین کشورهای حوزه خزر دانست و تصریح کرد : ناوگان شمال در سال های اخیر گام های بلندی در راستای توسعه صلح و دوستی در خزر با انجام سفرهای متقابل با کشورهای حاشیه این دریا داشته است.

ناخدا یکم باقری با اشاره به تامین منافع جمهوری اسلامی در زیر سطح خزر با استقرار سکوی نفتی امیر کبیر گفت: حضور مقتدرانه در عرصه دریای خزر پشتوانه بزرگی برای سیاستمداران و دولتمردانی است که در بحث حقوقی خزر در حال رایزنی برای احقاق حقوق ملت ایران هستند.

کد خبر 364292

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha