همشهری آنلاین: معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به پیش‌بینی ۲۹۶ برنامه در ایام نوروز، از خدمت‌رسانی ۳۶ هزار خادم به زائران حرم کریمه اهل بیت(ع) در این ایام خبر داد.

حرم حضرت معصومه (س)

به گزارش مهر، جواد جهانگیرزاده در نشست خبری تشریح برنامه‌های آستان مقدس حضرت معصومه(س) در نوروز ۹۶، با اشاره به اینکه بیش از ۳۶ هزار نفر از خادمان رسمی، افتخاری و قرارداری در ایام نوروز در یک شیفت ۴ ساعته در خدمت زائران خواهند بود، اظهار کرد: ستاد آیین‌های فاطمی جلسات متعددی برای برگزاری برنامه‌ها در نوروز ۹۶ داشته است.

رئیس ستاد آئین‌های فاطمی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به تعامل با دستگاه‌های مختلف برای برگزاری بهتر برنامه‌های نوروزی، افزود: برق، روشنایی، تهویه، سرمایش و گرمایش، تأمین آب آشامیدنی، سرویس‌های بهداشتی و مسائل امنیتی، درب‌ها و پارکینگ‌ها برای جلوگیری از هر گونه خللی در خدمت‌رسانی نظارت و تعمیر شده‌اند.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به برنامه‌ریزی ۲۹۶ برنامه در حوزه‌های مختلف در این ایام، تصریح کرد: در زمان تحویل سال بیش از ۱۷۰۰ نفر از خادمان رسمی و قراردادی آماده خدمت‌رسانی به زائران حرم حضرت معصومه هستند.

  • برگزاری آیین اذن خدمت

وی از برگزاری آیین اذن خدمت خبر داد و گفت: در این برنامه که رأس ساعت ۸ صبح روز تحویل سال برگزار می‌شود خادمان با حضور آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه برای خدمت‌رسانی به زائران از حضرت معصومه(س) اذن می‌گیرند.

جهانگیرزاده از آغاز برنامه‌های تحویل سال از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه خبر داد و گفت: سخنرانی آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی و قرائت دعای توسل و مناجات خوانی مداحی و اجرای تواشیح از جمله برنامه‌های تحویل سال ۹۶ است.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به پیش‌بینی ایستگاه‌های راهنمایی زائر، افزود: این ایستگاه‌ها در ۴ ضلع حرم، صحن فاطمی، میدان آستانه، بلوار بهار و حضرت جواد الائمه برقرار خواهد شد.

وی بر برگزاری نماز جماعت در این ایام هم تأکید کرد و گفت: نماز جماعت در شبستان امام خمینی(ره)، شبستان نجمه خاتون، صحن مسجد اعظم، صحن جوادالائمه(ع) خواهیم داشت که نماز صبح و نماز مغرب و عشا به امامت آیت‌الله شبیری زنجانی و نماز ظهر به امامت آيت‌الله سعیدی اقامه خواهد شد.

  • پیش‌بینی خدمات درمانی

جهانگیرزاده به پیش‌بینی خدمات درمانی هم اشاره کرد و گفت: درمانگاه حضرت معصومه(س) به صورت ۲۴ ساعته در این ایام فعال است و بخش فوریت‌های پزشکی هم در شبستان امام خمینی(ره) و مجموعه رواق‌ها حضور دارند.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به فعالیت پایگاه هلال احمر در صحن امام رضا(ع)، بیان کرد: خودرو اورژانس ۱۱۵ نیز در این ایام در صحن جوادالائمه مستقر خواهد شد.

وی با اشاره به محل استقرار زائران در زمان تحویل سال ۹۶، گفت: شبستان امام خمینی(ره)، صحن صاحب‌الزمان، ضلع جنوبی صحن مسجد اعظم، رواق‌های برادران و صحن امام هادی، برای برادران و همچنین بالکن‌های شبستان امام خمینی(ره)، شبستان و ضلع شمالی مسجد اعظم، راهروی آیت‌الله بروجردی، شبستان نجمه خاتون و صحن امام رضا(ع) برای استقرار بانوان و میدان آستانه، صحن جوادالائمه(ع) و صحن جامع فاطمی برای استقرار خانوادگی پیش‌بینی شده است.

جهانگیر زاده با اشاره به مبادی ورودی در زمان تحویل سال هم تأکید کرد: درب‌های ۱، ۲، ۹، ۱۴، ۱۶، ۱۷ و ۲۱ برای ورود خواهران و درب‌های ۳، ۴، ۵، ۶، ۷، ۸، ۱۱، ۱۸ و ۲۰ برای ورودی خانوادگی در نظر گرفته شده است.

کد خبر 364979

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha