همشهری آنلاین: جانشین مدیریت بحران رئیس سازمان پزشکی قانونی و مدیر ستاد بحران کشور درخصوص صدمات و آسیب‌های ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال هشدار داد.

چهارشنبه سوری

به گزارش ایرنا از سازمان پزشکی قانونی مهرداد علی بخشی گفت: افراد در تماس با مواد محترقه و منفجره به شکل‌های متعددی دچار آسیب می‌شوند که این آسیب‌ها می‌تواند ناشی از برخورد ترکش ماده انفجاری تا سوختگی حرارتی و یا شیمیایی باشد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین قرار گرفتن در معرض موج انفجار و ریزش ساختمان متاسفانه عوارض متعددی مانند نابینایی، قطع عضو، جوشگاه‌های دائمی روی صورت و بدن، ناشنوایی و دیگر آسیب‌ها را به دنبال دارد.

جانشین مدیریت بحران رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: در حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته 17 تن ، جان خود را از دست دادند که از این شمار فوت شده، هشت تن در استان تهران جان باختند.

علی بخشی افزود: از 17 تن جانباخته در حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته، همگی مرد بودند.

جانشین مدیریت بحران رئیس سازمان پزشکی قانونی با بیان اینکه آسیب‌های روانی ناشی از استرس وارده به افراد یکی دیگر از این نوع صدمات است ابراز امیدواری کرد که در چهارشنبه آخر امسال با رعایت اصول اخلاقی و ایمنی شاهد حوادث و آسیب‌های کمتری نسبت به گذشته باشیم.

وی از جوانان خواست به پاس ایثار آتش‌نشانان حادثه پلاسکو و تصمیم خودجوش و جمعی مردم برای پرهیز از خرید و استفاده از وسایل محترقه، جان و‌ سلامت خود و دیگران را برای به دست آوردن شادی‌های لحظه‌ای به مخاطره نیاندازند.

کد خبر 364837

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha