نیروی انتظامی همزمان با فرا‌رسیدن چهارشنبه آخر سال در راستای کاهش صدمات و خسارت‌ها، حفظ نظم و امنیت جامعه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد با هنجارشکنان و تمام کسانی که مترصد ایجاد ناامنی برای هموطنان هستند، برخورد جدی می‌کند.

 در اين اطلاعيه با تأكيد بر اينكه خريد و فروش مواد خطرآفرين، انفجاري و احتراقي كه نظم و آرامش جامعه و شهروندان را مخدوش مي‌كند، ممنوع است و با متخلفان برخورد خواهد شد، آمده است:« قانون شكني و ايجاد مزاحمت در هيچ آيين و فرهنگي پذيرفته نيست و پليس از طريق سامانه 110آماده دريافت گزارش‌هاي مردمي است.» پليس همچنين ضمن در خواست از مردم براي حضور در كوچه و محله خود از والدين خواسته است در چهارشنبه پاياني سال در كنار فرزندان خود بمانند و با نظارت و كنترل دقيق آنها، از بروز حوادث تلخ و ناگوار پيشگيري كنند. همزمان رئيس مركز تشخيص و پيشگيري از جرائم سايبري پليس فتا ناجا نيز تأكيد كرد كه فروش و آموزش ساخت مواد محترقه در فضاي مجازي جرم است. سرهنگ دوم علي نيك نفس با توجه به خطرات آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره از خانواده‌ها و كاربران محترم در خواست كرد درصورت مشاهده سايت‌ها و كانال‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي كه ساخت مواد محترقه و منفجره را آموزش مي‌دهند از طريق سايت پليس فتا به نشاني www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمي اعلام نمايند تا پليس با اين افراد برخورد نمايد.

  • براي چهارشنبه سوري برنامه رسمي برگزار كنيم

طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی،عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:یکی از دلایل اصلیِ فاصله مردم از آیین‌های سنتی و رفتن به سمت مواد محترقه در شب چهارشنبه سوری،سیاست‌های غلط مسئولان است. متاسفانه سیاست‌گذاران نه توانستند سیاست‌های مدنظر خود را جایگزین آیین‌های قدیمی کنند و نه در ممانعت از رفتن جوانان به سمت بازی‌های خطرناک موفق بودند.رسانه ملی و شهرداری‌ها می‌توانند با برگزاری گردهمایی در پارک‌ها و میادین اصلی شهر و تولید برنامه‌های مفرح از هنرمندان و ورزشکاران دعوت كنند تا آیین‌های همچون پریدن از آتش و انجام مراسم قاشق‌زنی را انجام دهند.

کد خبر 364891

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha