همشهری آنلاین: رئیس با بیان این‌که «صفی از مقاومت در برابر صفی از استکبار در منطقه شکل گرفته است» گفت:‌ در حال حاضر بحران در عراق، سوریه و کشورهای دیگر ناشی از نزاعی بین مقاومت و غیرمقاومت است.

لاریجانی علی

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در کنگره بین‌المللی شکوه ایثار با هدف تجلیل از مادران و همسران شهدا خطاب به خانواده‌های شهدا گفت:‌ اینکه انسان در خانواده‌ای باشد که منتسب به شهید است عنایت خاص الهی را نشان می‌دهد چون شهادت چیزی بزرگتر از مفهومی در زندگی واقعی دیده می‌شود و در تفکر اسلامی به آن اشاره شده است.

وی با اشاره به فرموده پیامبر (ص) مبنی بر اینکه "زمانی که انسان در راه خدا به شهادت می‌رسد به نیکی دست یافته است" گفت‌: انسان در زندگی متعارف مسجد می‌سازد و در تعاملات اجتماعی کارهای علمی زیادی انجام می‌دهد که حتی ممکن است جهانی را تغییر دهد. به بیماران سرکشی کرده و به سالخوردگان توجه می‌کند و نیکی را به جای می‌آورد. اما طبق فرموده پیامبر(ص) این نیکی در برابر مفهوم شهادت چیزی نیست چون وقتی همه نیکی‌ها در یک کفه و شهادت در کفه دیگر قرار می‌گیرد، این میزان نامتوازن خواهد بود و کفه به سمت شهادت سنگینی می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر کسی می‌خواهد خود را منطبق بر معیارهای دنیای آخرت کند باید توجه ویژه‌ای به مجاهدت و شهادت کرده و آن را در زندگی خود متبلور نماید. متاسفانه در دنیای امروز زندگی‌ها از این مفهوم کلیدی دور شده است ولی در زندگی مسلمان‌ها به خوبی مفهوم دارد.

لاریجانی افزود: امام پس از پیروزی انقلاب مفهوم شهادت را در سیر و سلوک حرکت انقلاب اسلامی جانمایی کرد و جوانان با حضور در صحنه، صحنه مبارزات را تغییر دادند. نمونه بارز آن را می‌توان در دوران دفاع مقدس دید که همه دنیا علیه ایران بسیج شدند اما ما با مفهوم شهادت توانستیم شرایط را تغییر دهیم.

وی با اشاره به حضور خانواده‌های شهدای مقاومت در این کنگره گفت:‌ امروز صفی از مقاومت در منطقه شکل گرفته که در مقابل آن صفی از استکبار و یک سری کشورهای درمانده در منطقه هستند که با آن‌ها هم پیمان هستند. صهیونیست‌ها در صف دوم عاجزانه مانده‌اند و سعی می‌کنند صحنه را تغییر دهند لذا اگر بحران در عراق و سوریه و کشورهای دیگر است ناشی از مقاومت و غیر مقاومت است. این موضوع را می‌توان از بیانات مقام معظم رهبری دریافت که سال‌ها پیش در مورد بحران سوریه بیان کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به نقش مهم مادران و همسران شهدا گفت:‌ مادران شهدا میراث شهدا را باقی گذاشتند و آن‌ها نقش بزرگی در شکل‌گیری شخصیت شهدا دارند. همسران شهدا نیز نقش بسیار مهمی دارند چون اگر محیط خانواده برای مجاهدت مهیا نباشد مجاهدت شکل نمی‌گیرد و یا به سختی شکل می‌گیرد.

لاریجانی در پایان با قدردانی از بنیاد شهید برای برگزاری چنین کنگره‌ای گفت:‌ این جلسه پر از نورانیت است و قدر و منزلت شما محدود به دوره‌های تاریخی کوتاه نیست. شما سنگ بنای حرکت جاودانه‌ای را گذاشته‌اید که ان‌شاء‌الله خداوند برکتش را به شما نازل کند.

در این مراسم خانواده‌های شهدا از کشورهای بوسنی، لبنان،‌ سوریه، عراق، تونس و پاکستان حضور داشته و مادر شهید عماد مغنیه نیز حضور داشت.

کد خبر 364697

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha