شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دونالد ترامپ،رئیس جمهور آمریکا در اولین تماس تلفنی پس از انتصابش در پست ریاست‌ جمهوری آمریکا از محمود عباس،رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین رسما خواست به کاخ سفید سفر کند.

 نبیل ابوردینه، سخنگوی رسمی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد، در جریان تماس تلفنی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با محمود عباس در عصر جمعه بيستم اسفند، ترامپ از او رسما دعوت کرد در آینده نزدیک براي بحث درباره ازسرگیری روند صلح بین اسرائیل و فلسطین به کاخ سفید برود.

ترامپ در این تماس پایبندی خود را به روند صلح که منجر به صلح واقعی بین اسرائیل و فلسطین شود، اعلام کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم،به گفته ابوردینه، محمود عباس نیز پایبندی خود را به صلح به عنوان راهکار استراتژیک برای تشکیل کشور فلسطین در کنار اسرائیل ابراز داشت.

در این راستا شون اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد که ترامپ از عباس خواسته به کاخ سفید بیاید.

کاخ سفید همچنین اعلام کرد، دونالد ترامپ به محمود عباس ابلاغ کرد معتقد است توافق صلح بین اسرائیل و فلسطین باید از طریق مذاکرات مستقیم بین دو طرف حاصل شود.

پیشتر سخنگوی محمود عباس بر آمادگی فلسطین برای همکاری با هر رئیس‌جمهور منتخب آمریکا با هدف حل مساله صلح براساس راه حل دو کشوری و تشکیل کشور فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن 1967 و به پایتختی قدس شرقی تاکید کرده بود.

این تماس تلفنی را ترامپ با محمود عباس برقرار کرده بود.

ابو ردینه تاکید کرد: عباس قبل از این تماس تلفنی، گفت‌وگوی تلفنی نیز با عبدالله دوم، پادشاه اردن داشت.

عباس در این تماس تلفنی با ملک عبدالله دوم به بررسی اوضاع کنونی منطقه به ویژه روند صلح پرداخت.

به گزارش خبرگزاری رسمی اردن "بترا"، پادشاه اردن حمایت خود را از تمام تلاش‌ها برای از سرگیری مذاکرات جدی بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها با استناد به راه حل دو کشور به عنوان تنها راه حل پایان دادن درگیری‌ها اعلام کرد.

خبرگزاری رسمی فلسطین "وفا" نیز گزارش داد که دو طرف به بررسی آخرین تحولات مساله فلسطین و منطقه و راه‌های موفقیت اجلاس آتی سران عرب در امان پرداختند.

کد خبر 364665

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha