سه‌شنبه ۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: وزارت خارجه آمریکا ضمن انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد روند صدور ویزا برای ۶ کشوری که طبق دستور ترامپ قرار بود متوقف شود، به دلیل رای چند قاضی به حالت تعلیق در‌آمده است.

 سایت وزارت خارجه آمریکا ضمن اعلام این خبر نوشت: در ۱۵ مارس ۲۰۱۷ دادگاه فدرال ناحیه‌ای ایالت هاوایی دستوری صادر کرد که طبق آن وزارت امور خارجه را از اجرای بندهای ۲ و ۶ فرمان اجرایی ۱۳۷۸۰، که صدور ویزا و ورود به آمریکا را تعلیق می‌‌کند، منع کرده است.
در ۱۶ مارس ۲۰۱۷ یک دادگاه فدرال ناحیه‌ای در مریلند نیز به طور جداگانه دستوری صادر کرد که به موجب آن وزارت امور خارجه را از اجرای بخش (c) بند ۲ همان فرمان اجرایی منع می‌کند. هر دو دستور فورا اجرایی هستند.

فرمان مهاجرتی جدید دونالد ترامپ

از آنجا که فرمان اجرایی هنوز به مرحله اجرا در نیامده بود، سفارتها و کنسولگریهای آمریکا همچنان به رسیدگی به درخواستهای ویزای شهروندان شش کشور[تعیین شده در فرمان اجرایی] همانند قبل ادامه می‌دهند. وزارت امور خارجه اعمال بندهای فرمان اجرایی را بر اساس دستورهای مربوطه دادگاهها تعلیق می‌کند.

به گزارش همشهری‌آنلاین پیش از این دونالد ترامپ و تیم زیر نظر او اعلام کرده بودند که دستور اجرایی دوم ایرادات دستور نخست را ندارد و لذا قابلیت اجرا دارد، اما استدلال مخالفان و به خصوص قضات این است که در این قانون همچنان تبعیض نسبت به افراد کشورهای دیگر وجود دارد و این با روح دموکراسی در آمریکا در تضاد قرار می گیرد.

کد خبر 365378

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha