19 شرکت وابسته به شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای واگذاری به سازمان خصوصی سازی معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار همشهری، مهدی آقاجانی مدیر مالی و عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی و  رئیس ستاد فرعی اصل 44 این شرکت نیز با اعلام مطلب افزود: 9 شرکت در مرحله نخست برای خصوصی سازی معرفی شده است که شامل مجتمع‌ پتروشیمی فناوران، تبریز، امیرکبیر، خراسان، رازی، شیراز، تندگویان، غدیر و بیستون هستند.

وی تاثیر اجرا نشدن آزاد سازی قیمت محصولات پتروشیمی در روند واگذاری شرکت‌های پتروشیمی را موثر دانست ولی تاکید کرد: شرکت‌هایی که برای واگذاری معرفی می‌شوند بگونه‌ای انتخاب می‌شوند که محصولات‌شان مشمول‌قیمت گذاری نباشند و سود ده باشند.

وی تاکید کرد، مسئله قیمت گذاری تنها شامل شرکت‌هایی می‌شود که سهام آن بطور کامل دولتی است.

وی همچنین علاوه بر این تاکید کرد براساس برنامه‌ای که اعلام شده قرار است که آزاد سازی قیمت محصولات پتروشیمی به‌صورت تدریجی به اجرا در آید.

وی در مورد 10 شرکت دیگری که در فهرست واگذاری سازمان خصوصی سازی قرار گرفته است نیز گفت:  شرکت‌‌های پتروشیمی بوعلی‌سینا در این فهرست جدید است که قرار است که با پتروشیمی تندگویان ادغام شود، علاوه براین پتروشیمی خوزستان با ادغام در یکی از مجتمع‌های بندرامام و مارون نیز در این فهرست قرار خواهد گرفت.

وی دیگر شرکت‌هایی را که براساس مصوبه هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی قرار است واگذار شوند شرکت‌های پتروشیمی‌ ارومیه، کالای پتروشیمی، حمل و نقل پتروشیمی، راهبران، گسترش صنایع پایین‌دستی، توسعه صنایع پایین‌دستی، شرکت بازرسی فنی آریا اس.جی.اس و پتروشیمی هگمتانه اعلام کرد.

آقاجانی از مراجعه برخی متقاضیان خارجی از جمله تقاضای برخی شرکت‌ها از ترکیه و هند برای خرید شرکت‌های پتروشیمی نیز خبر‌داد.

کد خبر 36444

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز