چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
۰ نفر

همشهری دو - مصطفی صادقی: هر چه به آخر سال نزدیک‌تر می‌شویم، بازار برنامه‌ریزی برای سفرهای نوروزی هم داغ‌تر می‌شود.

دفاع مقدس

به اداره رسيدم. صداي آقاي سالاري و فرهمند تا آخر سالن مي‌آمد. ظاهرا باز سرشان خلوت شده و از بي‌ارباب رجوعي، ميزگردي تشكيل داده‌اند. وارد اتاق شدم. آقاي‌سالاري گفت: «آقا مصطفي شما بگو. عيد، شمال بيشتر مي‌چسبه يا جنوب؟»

همانطور كه كت‌ام را به جالباسي آويزان مي‌كردم، گفتم: «به آدم‌اش بستگي داره! من كه برنامه دارم اگه خدا بخواد مثل پارسال برم جنوب!» آقاي سالاري، رو كرد به آقاي فرهمند و گفت: «بفرما مهندس، تحويل بگير! درستش هم همينه. آخه اونجا ارزونيه. ميري چار تا جنس هم مياري. هم فاله هم تماشا!» فهميدم دوهزاري آقاي سالاري خوب جا نيفتاده. به كنايه گفتم: «البته جنوبي كه من مي‌رم رنگش طلائيه و اينقدر با كلاسه كه شخص اول مملكت هم همونجا مي‌ره!»

با همسرم برنامه ريخته بوديم كه امسال هم مثل پارسال، تعطيلات را بريم جنوب. به قول آقاي سالاري «هم فاله و هم تماشا» هم سياحتي مي‌كنيم و هم زيارتي و هم هزينه كمتري روي دست‌مان مي‌ماند. اما خود سفر يك‌طرف و همسفرش يك‌طرف. وقتي با خانواده باشي و دوستان و آشنايان خوش‌سفرت هم باشند، طعم سفر دل‌انگيزتر مي‌شود. امسال، همه متأهل‌هاي هيئت محله قرار بود يك اتوبوس رو دربست بگيريم و بيشتر خوش بگذرانيم. خيلي صفا دارد وقتي لحظه تحويل سال روي خاك‌هاي گرم جنوب و كنار كساني باشي كه چندين سال هست كه زير همين خاك‌هاي گرم هستند تا راه را گم نكنيم.

و هر از چند گاهي يكي‌يكي سر برآورده و از زير خاك‌ها به روي دوش هموطنان‌شان با افتخار قرار مي‌گيرند تا فراموش نكنيم امنيت الان ما از كجاست! امنيتي كه مي‌تواني به وسيله آن خودت و خانواده‌ات را به دل جاده بسپاري و تعطيلات عيد را خوش بگذراني! و نور علي نور مي‌شود وقتي آنجا هستي و مي‌فهمي كه شخص اول مملكت هم با تو همسفر شده. همه‌‌چيز ارزان نيست بلكه صلواتي است! از ميز و مبل و تشريفات خبري نيست. هر كسي، با هر پست و مقامي كه باشي اينجا نمي‌تواني منم‌منم كني چرا كه موقعيت فعلي‌ات را مديون همين‌ها هستي! حالا لحظه‌شماري مي‌كنم تا سفر آغاز شود. سفري به درخشش طلايي طلائيه!

کد خبر 364397

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha