همشهری‌آنلاین: رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه برخی از مقام‌های دولت آلمان را به انجام اقدام‌های فاشیستی که یادآور دوران نازی‌هاست، متهم کرد.

 به دنبال مخالفت مقام‌هاي چند شهر آلمان با تجمع گروهی از شهروندان ترک، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه این مقام‌های آلمانی را به انجام اقدام‌هاي فاشیستی متهم کرد.

اردوان در جریان سخنرانی خود در استانبول خاطر نشان کرد، این مقام‌های آلمانی هیچ درک و ارتباطی با مفهوم دموکراسی ندارند.

او خطاب به این مقام‌های آلمان تصریح کرد: باید بدانید که اقدام‌هاي شما هیچ تفاوتی با اقدام افرادی که در دوران نازی‌ها در رأس کار بودند، ندارد.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین گفت، لازم است به قدرت‌های جدید پیشنهاد شود که با عواملی نظیر شورشیان کرد، شبه نظامیان افراطی و سایر دشمنان سیاسی مقابله کنند.

خشم اردوغان پس از آن برانگیخته شد که برنامه گردهمایی و راهیپمایی‌های شهروندان ترکیه‌ای مقیم آلمان در حمایت از او در آستانه همه‌پرسی قانون اساسی در ترکیه لغو شد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز،ئیس‌جمهور ترکیه گفت: فکر می‌کردم  مدت زیادی است که آلمان رفتار نازی‌ها را کنار گذاشته اما اشتباه می‌کردم.

بیش از یک میلیون و 400 تبعه ترکیه در آلمان زندگی می‌کنند که واجد شرایط رأی دادن به همه‌پرسی تغییر نظام سیاسی ترکیه از جمهوری پارلمانی به جمهوری ریاستی هستند. با این حال، مقام‌های شهرهای گاگه‌نائو، فرخن و کلن اجازه برگزاری گردهمایی و راهپیمایی به هواداران اردوغان نداده‌اند.

کد خبر 364117

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha