همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: تمامی مراکز این دانشگاه تا مهر ماه سال ۹۶ باید دارای اساسنامه و شخصیت حقوقی شوند.

به گزارش ایرنا، محمدحسین امید در جلسه رؤسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان بوشهر، گفت: پیش‌نویس اساسنامه تیپ مراکز که مصوب شورای گسترش آموزش عالی است به زودی برای اقدام در اختیار واحدهای استانی قرار می‌گیرد چراکه مراکز این دانشگاه تا مهر 96 باید شناسنامه‌دار شوند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین مراکزی مورد تایید قرار می‌گیرند که از امکانات کافی، مدرسین برجسته، استاندارد فضا و کیفیت‌های آموزشی مطلوب برخوردار باشند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به سطح‌بندی مراکز این دانشگاه نیز گفت: بر اساس این سطح‌بندی که به زودی انجام می‌شود، مراکزی که در سطوح پایین‌تر قرار گیرند به آنها فرصت داده می‌شود تا حداقل امکانات مطلوب را فراهم کرده و تا زمان کسب استانداردهای لازم، فعالیت آنها به‌صورت موقت و محدود خواهد بود.

امید تاکید کرد: این دانشگاه از انعطاف‌پذیری بالایی برخودار است به‌ نحوی که می‌توان طی یک نیمسال تحصیلی رشته و یا پودمان جدید تعریف و راه‌اندازی کرد؛ این در حالی است که این قابلیت در دیگر دانشگاه‌های کشور وجود ندارد.

وی گفت: متاسفانه به وضع موجود جذب و پذیرش کمی در رشته‌هایی که مورد نیاز کشور نیست عادت کرده‌ایم و باید این رویه اصلاح شود.

کد خبر 363315

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha