شنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۵
۰ نفر

ماجرای درگیری‌های ریشه‌دار و پردامنه اتحادیه تهیه‌کنندگان با خانه سینما و اداره ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه‌ای معاونت سینمایی وزارت ارشاد، به زودی وارد مرحله تازه‌ای می‌شود.

 به گزارش همشهری ، این مرحله البته عملا از 14 مهر آغاز شده است، ولی برای گرم شدن دعوای پردود اصلی‌ترین اعضای بدنه سینمای کشور باید تا 23 آبان صبر کنیم.

دودی که هیچ راه دوری نمی‌رود و تا حالا هم نرفته است و همه، چشم‌های سرخ همه اهالی سینما و فضای دود گرفته کاخ سعدآباد را در جشن خانه سینما به خوبی به خاطر دارند.چهارشنبه 23 آبان نخستین جلسه رسمی شورای‌عالی تهیه‌کنندگان برگزار خواهد شد تا اعضا درباره شورای صنفی نمایش، یعنی یکی از بحث‌انگیزترین بخش‌های سینمای ایران که نحوه اکران فیلم‌ها را تعیین می‌کند، تصمیم‌گیری کنند.

محمود اربابی، مدیر کل اداره ارزشیابی و نظارت وزارت ارشاد که پس از استعفای ناکامش از این سمت، فعال‌تر از گذشته به‌نظر می‌رسد در این باره می‌گوید: «امیدواریم در جلسه نخست به این مسئله رسیدگی شود، اگر این فرصت پیش نیامد، طرح آن در جلسه دوم شورای‌عالی تهیه‌کنندگان قطعی است.»

4 امهر محمود اربابی و سیدرضا میرکریمی، مدیر عامل خانه سینما، بیانیه‌ مشترکی صادر کرده و در آن رسما شورای‌عالی تهیه‌کنندگان و توزیع‌کنندگان سینمای ایران را به‌عنوان تنها نماینده قانونی صنف تهیه‌کنندگان در کلیه امور معرفی کردند.

این اقدام درست مشابه اقدام چند ماه پیش خانه سینما و اداره ارزشیابی و نظارت است که در بیانیه دیگری، فدراسیون تهیه‌کنندگان و توزیع‌کنندگان را معرفی کرده بودند، اما با یک تفاوت اساسی؛ این بار نام نماینده اتحادیه تهیه‌کنندگان نیز در این شورا دیده می‌شود و می‌توان امیدوار بود، ان‌شاءالله به زودی آتش کاملا خاموش شود.

شورای‌عالی تهیه‌کنندگان متشکل از نمایندگان اتحادیه تهیه‌کنندگان و توزیع فیلم ایران، کانون تهیه‌کنندگان فیلم ایران و مجمع فیلمسازان سینمای ایران خواهد بود.

کد خبر 36266

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز