گروه ادب و هنر: پس از گذشت کمتر از 2 ماه از انحلال کانون تدوین‌گران سینمای ایران، مجمع عمومی‌کانون تدوینگران فیلم سینمای ایران، چهارشنبه دهم مرداد در خانه‌ سینما برگزار شد.

مازیار میری، نماینده‌ خانه‌ سینما در هیات موسس کانون تدوینگران در این باره می‌گوید: پس از 10 جلسه که هیئت موسس بر روی اساسنامه کار کردند و صحبت‌های فراوانی که انجام شد، روز 10 مرداد با حضور دعوت‌شدگان از سوی هیات موسس که افراد حرفه‌‌ای و شاغل در سینما هستند این مجمع عمومی‌برگزار شد.

اعضای هیئت مدیره کانون تدوینگران عبارتند از محمدرضا موینی، بهرام دهقانی، حسن حسندوست، داود یوسفیان و کاوه ایمانی به عنوان اعضای اصلی کانون، ژیلا ایپکچی و منوچهر اولیایی اعضای علی البدل، سعید شاهسواری بازرس اصلی و معصومه شاه نظری بازرس علی‌البدل.

مازیار میری اظهار امیدواری کرد: کانون تدوینگران بعد از وقفه‌ چند ساله که دوباره شروع به کار می‌کند، با قدرت بتواند امنیت شغلی حرفه‌ تدوین را که در این سال‌ها آسیب‌پذیر شده است، تامین کند.

این در حالی است که 20 خرداد سال جاری خانه‌ سینما به علت فقدان تشکیلات و عدم‌ کارآیی کانون تدوین‌کنندگان سینمای ایران در پیکره «اصناف خانه سینما» این صنف را منحل اعلام کرد.

عدم تشکیل مجمع عمومی‌این کانون طی دو سال گذشته، نرسیدن به حد نصاب لازم در شورای مرکزی کانون به‌دلیل استعفا و غیبت‌های مکرر و غیر موجه تعدادی از اعضای این شورا و عدم پذیرش مسئولیت توسط اعضای علی البدل و عدم کارایی اساسنامه کانون از جمله دلایل انحلال این کانون بود.

اما هیئت مدیره خانه سینما همان موقع برای شکل‌گیری مجدد کانون،‌ هیئتی را متشکل از محمد سریر، کامران قدکچیان، احمد امینی و مازیار میری شکل داد تا دوباره کار را از اول آغاز کنند.

ضمن آن که برخی از اعضای هیات مدیره فعلی، از همان ایام با این هیئت همکاری می‌کردند.

با این وصف کانون جدید که از خاکستر قبلی برخاسته است، از ابتدا محفلی شکل گرفته و باید دید آیا امکان ادامه کار برایش ممکن است یا به سرنوشت گذشته دچار می‌شود.

کد خبر 28107

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز