گروه ادب و هنر: معاون سینمایی ارشاد با اشاره به اختصاص 200 میلیارد ریال اعتبار برای بخش سینمائی و سمعی بصری وزارت ارشاد، در خصوص افزایش رونق و آشتی مردم با سینما گفت: تهیه فیلم‌های خوب، سالن خوب و اکران خوب، سه برنامه‌ای است که در دستور کار قرار داده‌ایم.

به گزارش روابط عمومی‌  فرهنگ و ارشاد اسلامی‌خراسان جنوبی، محمدرضا جعفری ‌جلوه در مورد میزان اعتبار اختصاص یافته به ساخت و تولید فیلم سینمائی گفت: در مقوله تولید سینما منابع مختلفی شامل بخش دولتی، عمومی‌و خصوصی دخیل هستند اما بخش قابل توجهی از این منابع به بخش تولید اختصاص یافته است.

وی در مورد اقدامات حمایتی از فیلمسازان افزود: مسئله حمایت از سینماگران یعنی حمایت در تولید و ساخت آثار و در این خصوص بیشتر به مستندسازان و انیمیشن‌سازان توجه خواهد شد.

وی در خصوص بیمه فیلمسازان گفت: تمام صنوف مختلف سینمایی شامل 29 صنف در خانه سینما حضور دارند که یکی از مأموریت‌های خانه سینما وظیفه پیگیری امور بیمه سینماگران است.

جعفری جلوه درخصوص فیلم‌های ساخت کشور گفت: در سال گذشته 90 مجوز فیلم حرفه‌ای صادر شده که مجموع آنها سبد تولید سینمای ایران را شکل می‌دهد و در حال حاضر 120 اثر در گونه‌های مختلف در مراحل تولید هستند که امیدواریم در جشنواره بیست و ششم شاهد حضور آنان باشیم.

وی میزان اعتبار انجمن سینمای جوان ایران را در سال 85، 10 میلیارد ریال ذکر کرد و اظهار امیدواری کرد: در سال 86 با رشد 2 برابری معادل 20 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یابد.

کد خبر 25499

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز