یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: آیین رونمایی از پوئم سمفونی تختی شنبه هفتم اسفند با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و یشکسوتان ورزشی برگزار می‌شود.

سمفونی تختی

 روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران ضمن اعلام این خبر نوشت پوئم سمفونی «تختی» ساخته پوریا خادم، اثری است که در چهار قسمت بر اساس ابعاد مختلف زندگی "جهان پهلوان تختی"ساخته شده است . قسمت اول اين پوئم سمفوني در مورد "جهان پهلوان تختی" به عنوان يك اسطوره پهلواني است.

قسمت دوم در مورد "غلامرضا تختي" بعنوان یک قهرمان بزرگ كشتي در جهان و قدرت فنی و بدنی وذهمچنین زورآوري اين شخصيت ملي است و قسمت سوم راجع به ويژگي‌هاي شخصیتي" پهلوان تختي" و ارتباط عميق و عاطفي اين قهرمان بزرگ با مردم است که از تختی یک پهلوان می‌سازد. اما قسمت چهارم مرگ "جهان پهلوان تختی" و مرثیه‌اي برای وی را روایت می‌کند.
‎این اثر توسط ارکستر فیلارمونیک پراگ که یکی از بیست ارکستر برتر حال حاضر جهان است به رهبری "علی رهبری" و به خوانندگی "محمد معتمدی " اجرا و ضبط شده است.

‎این اثر در استوديو "اسمچکی" با مدیریت اجرایی "آقای باربد بیات" ضبط گرديده ، همچنین در این ضبط چند تن از هنرمندان برجسته ایرانی هم با ارکستر فیلارمونیک پراگ همکاری داشته‌اند.

آیین رونمایی از پوئم سمفونی " تختی" عصر شنبه هفتم اسفندماه از ساعت 18:30 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود و حضور عموم علاقمندان در این برنامه آزاد است.

کد خبر 362608

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha