همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر بر عزم خود بر ایجاد "مناطق امن" برای آوارگان در سوریه به جای پذیرش آنها در آمریکا تاکید کرد و اعلام کرد، کشورهای عرب حوزه خلیج فارس بودجه ایجاد این مناطق را تامین خواهند کرد.

ترامپ: با پول کشورهای عربی مناطق امن در سوریه می سازم

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفت، لازم است که این مناطق امن در کشورهای درگیر جنگی چون سوریه ایجاد شوند به جای آنکه مردم این کشورها به آمریکا بیایند و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برای ایجاد این مناطق امن هزینه پرداخت خواهند کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در ایالت فلوریدا در اولین همایش مردمی در میان طرفدارانش از زمان انتصابش در این پست مدعی شد، تنها ایجاد مناطق امن در سوریه و سایر کشورهای درگیر جنگ می‌تواند باعث توقف بحران مهاجرت شود.

او در عین حال تاکید کرد که کشورهای حوزه خلیج فارس باید برای ایجاد مناطق هزینه بپردازند.

ترامپ پیش از برگزاری یک راهپیمایی در فلوریدا گفت: آنچه من می‌خواهم ایجاد مناطق امن در سوریه و سایر کشورهای درگیر جنگ در جهان است چون مردم در این مناطق می‌توانند ایمن زندگی کنند. ما از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس می‌خواهیم تا برای ایجاد این مناطق هزینه پرداخت کنند. آنها چیزی جز پول ندارند. ما می‌خواهیم این مناطق را ایجاد کنیم به جای اینکه ده‌ها هزار تن از ساکنان این کشورها به آمریکا بیایند. ما می‌خواهیم مردم ما را دوست داشته باشند. ما از مردم می‌خواهیم تا در کشورهایشان بمانند ما نمی‌خواهیم مردم فکر بد درباره ما داشته باشند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین تمایل خود را برای ایمن نگهداشتن ایالات متحده ابراز داشت.

ترامپ همچنین به دفاع از تصمیماتش در زمینه منع ورود اتباع هفت کشور غالبا مسلمان به آمریکا پرداخت و تاکید کرد، داعش را شکست خواهد داد. طرحی در این زمینه در حال حاضر در وزارت دفاع آمریکا در دست تهیه است.

او بار دیگر به احداث دیوار در مرزهای مشترک با مکزیک و بیرون راندن کسانی که آنها را "مجرم" خواند، متعهد شد.

ترامپ بار دیگر از رسانه‌ها انتقاد کرد و گفت:‌ آنها دروغ پراکنی می‌کنند و واقعیت را به خصوص در اخبار مربوط به دولتش منتقل نمی‌کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری جدید آمریکا، بار دیگر در این میتینگی که مملو از هوادارنش بود با حمله به رسانه‌های جمعی آن‌ها را بخشی از مشکلات کشورش خواند و وعده داد "همچنان در برابر آنها بایستد."

او خطاب به جمع پرشوری از هوادارنش که در فرودگاه شهر ملبورن فلوریدا گرد آمده بودند، گفت رسانه‌های آمریکا "واقعیت را منعکس نمی‌کنند و دنبال مقاصد خود هستند."

رئیس‌جمهوری آمریکا رسانه‌های کشورش را متهم به انتشار اخبار بدون منبع متهم کرد و گفت، امروز به فلوریدا و میان هوادارنش آمده تا بدون دخالت رسانه‌ها با مردم سخن بگوید.

انتقاد شدید اللحن ترامپ تنها یک روز پس از دور جدید حملات او علیه رسانه‌ها صورت گرفت. او روز گذشته و تنها ساعاتی پس از برپایی نشست خبری در کاخ‌ سفید که در آن به طور مداوم، رسانه‌ها را به "بی‌صداقتی" متهم کرده بود، در توییتر خود از سازمان‌های خبری آمریکایی به شدت انتقاد کرد و رسانه‌های جمعی چون سی‌ان‌ان، ان‌بی‌سی نیوز، نیویورک تایمز، شبکه ای‌بی‌سی و سی‌بی‌اس به عنوان رسانه‌های انتشار دهنده"اخبار جعلی" خواند و گفت: این رسانه‌ها "دشمن من نیستند، دشمن مردم آمریکا هستند."

این میتینگ تحت عنوان "آمریکا را دوباره بزرگ خواهیم کرد" برگزار شد و این همزمان با تظاهرات اعتراضی به سیاست‌های ترامپ در نزدیکی مکان برگزاری همایش بود.

ترامپ از زمان روی کار آمدن در ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷، تصمیمات مناقشه برانگیزی را با هدف متوقف کردن موج عظیم مهاجران به داخل آمریکا اتخاذ کرده است.

کد خبر 362566

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha