شنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۴
۰ نفر

همشهری ‌آنلاین: حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) که پایگاه‌هایشان در عراق تهدید به حمله شده است، اعلام کرد که آماده انجام مذاکراتی است که ممکن است منجر به کنار گذاشتن سلاح‌هایشان شود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویتر، این درخواست شبه نظامیان پ.ک.ک با پاسخ سریع از طرف دولت آنکارا روبرو نشده است.

در بیانیه‌ گروه پ.ک.ک آمده است: ما آماده انجام مذاکراتی هستیم که آغازگر روندی است که در آن بر اساس یک طرح سیاسی سلاح‌ها به طور کامل کنار گذاشته خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: اعلام آتش‌بس‌ یک جانبه این حزب در گذشته، در پایان دادن به این مناقشه موفقیت آمیز نبوده است. در این بیانیه هم چنین بر اهمیت دستیابی به یک راه‌حل سیاسی تاکید شده است.

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه، در دیدار اخیرش با جورج بوش رییس جمهور آمریکا، اعلام کرده بود که ارتش ترکیه در راستای حمله به شبه نظامیان پ.ک.ک در شمال عراق گام بر خواهد داشت اما زمان این حمله گسترده را اعلام نکرد.

در همین حال، ژنرال یاشار بیوکانیت رییس ستاد مشترک ارتش ترکیه، اعلام کرد که ارتش این کشور آماده و منتظر دستور دولت آنکارا برای حمله گسترده به شمال عراق است.

بیوکانیت گفت: ما منتظر دستور از طرف دولت آنکارا هستیم تا به شمال عراق حمله گسترده انجام بدهیم. 

 ترکیه همانند آمریکا و اتحادیه اروپا از پ.ک.ک به عنوان یک گروه تروریستی یاد کرده است و همیشه از انجام مذاکرات با شبه نظامیان پ.ک.ک امتناع کرده است.

کد خبر 36250

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز