چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
۰ نفر

۲ مرد که در جریان فرار از دست مأموران پلیس باعث شهادت ۲مامور شده بودند سحرگاه دیروز در زندان رجایی‌شهر به دار مجازات آویخته شدند.

شهید رستم‌زاده شهید رجب‌پور

علاوه بر آنها 4محكوم به قصاص ديگر نيز پاي چوبه دار رفتند كه از اولياي دم مهلت گرفتند و به زندان بازگشتند.
نخستين فردي كه ديروز قصاص شد دزد سابقه‌داري به نام ناصر معروف به سوزوكي بود كه مرداد‌ماه سال09 مأمور بدرقه را به شهادت رساند.

ماجرا از اين قرار بود كه روز حادثه استوار رجب‌پور كه از مأموران پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بود، 4دزد سابقه‌دار را سوار يك تاكسي كرد تا آنها را از دادسراي جنايي به بازداشتگاه پايگاه دوم آگاهي منتقل كند. اما در ميانه راه 4متهم دستبند به‌دست به او و راننده حمله كردند.

مأمور پليس پيش از پرت شدن به بيرون، دستگيره در ماشين را محكم گرفته و سعي داشت هر طوري شده با برداشتن سوئيچ خودرو مانع از فرار متهمان شود اما در همين هنگام متهمي كه از بقيه قوي‌تر بود و ناصر نام داشت، خود را به پشت فرمان رساند و به‌صورت دنده‌عقب شروع به حركت كرد. همين مسئله باعث شد مأمور پليس بين در ماشين و تير چراغ برق گير كرده و جانش را از دست بدهد.

به‌دنبال اين ماجرا 4 متهم دستبند به‌دست سوار بر تاكسي فرار كردند و تحقيقات پليس براي دستگيري آنها آغاز شد. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه ناصر سوزوكي به اتهام آزار و اذيت كودكان و سرقت مسلحانه در بازداشت پليس بوده است. 2روز پس از حادثه مخفيگاه ناصر و همدستانش شناسايي شد و آنها به‌دام افتادند. مرد جنايتكار به جرم مباشرت در قتل عمدي مأمور پليس در دادگاه به قصاص محكوم شد و پس ازتأييد حكم در ديوان‌عالي كشور پرونده به اجراي احكام دادسراي جنايي تهران فرستاده شد.

با دستور قاضي محمد شهرياري، سرپرست دادسرا مقدمات اجراي اين حكم فراهم شد و مرد جنايتكار سحرگاه ديروز به دار آويخته شد. دومين فردي كه ديروز قصاص شد شامگاه 8 آذرماه سال98 يكي از مأموران يگان امداد نيروي انتظامي را به شهادت رساند.
روز حادثه مأموران پليس در خيابان 54متري زرند در جنوب غرب تهران درحال گشتزني بودند كه به يك دستگاه خودروي بليزر با 4سرنشين مشكوك شدند.

راننده با ديدن ماموران، بلافاصله اقدام به فرار كرد كه در جريان تعقيب و گريز، مأموران توانستند يكي از سرنشينان خودرو را كه از ماشين پياده شده و سعي داشت در تاريكي هوا فرار كند، دستگير كنند. مأموران همزمان با دستگيري اين مرد با بي‌سيم درخواست نيروي كمكي كردند و متهم دستگير شده را به‌خودروي پليس انتقال دادند. درحالي‌كه 2مأمور پليس بيرون از خودرو منتظر رسيدن واحدهاي گشتي ديگر بودند، همدستان جوان دستگير شده با تلفن همراه وي تماس گرفتند و با پيشنهاد رشوه به مأموران از آنها خواستند همدست‌شان را رها كنند.

زماني كه مأموران اين پيشنهاد را رد كردند، متهمان با يك خودروي بليزر ديگر و يك دستگاه وانت شورولت به سمت مأموران حمله‌ور شدند و هر دوي آنها را زير گرفتند. سپس همدست خود را از داخل ماشين پليس بيرون آوردند و فرار كردند. به‌دنبال اين ماجرا يكي از مأموران به نام استوار ابوالفضل رستم‌زاده به شهادت رسيد و مأمور ديگر زخمي شد. اعضاي اين گروه كه سارقان كارگاه‌ها و مغازه‌هاي حاشيه شهر بودند، چند روز بعد دستگير شدند. در اين ميان سركرده باند كه متهم اصلي پرونده بود، از سوي قضات دادگاه كيفري به قصاص محكوم شد و با قطعي شدن حكم، وي ديروز پاي چوبه دار رفت و قصاص شد.

کد خبر 362254

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha